מיוחד לכיפה: פירוש מלא ועדכני לנוסח הווידוי ביום הכיפורים- "על חטא"

לא פעם אנו מדקלמים את רשימת העוונות בווידוי ולא מבינים איך זה קשור אלינו.מאידך, עבירות שנעשו לנו כהרגל, לא מוזכרות. הרב יוני לביא בפירוש עדכני 'לכיפה' מעדכן ומרענן את רשימת החטאים בקובץ להורדה והדפסה

הרב יוני לביא
ח בתשרי התשעח
,
28 בספטמבר, 2017 17:34
flash90

flash90צילום: flash90

תפילות יום הכיפורים כוללות בתוכן וידויים רבים. מטרתם אינה לגרום לנו להתבוסס ולשקוע בחטאים אלא דווקא לסייע לנו להתנער מהם. מצד אחד לקחת אחריות ולהודות בפה מלא במה שעשינו מבלי להתחמק, אך מצד שני להעמיק את ההכרה שכל חטא הוא סוג של החטאה ופספוס של הפוטנציאל הטוב והיפה שיש בנו.

ההזכרה של המעשים הרעים נועדה לבדל אותנו מהם, ולהצהיר על הרצון העמוק שלנו להיות טובים וטהורים יותר, קרובים לה', לסובבים אותנו ולעצמנו.

סדר הוידוי שלפניכם נועד לסייע למקד את התיקון והשיפור שלנו בתחומים רלוונטיים לחיינו היום.

כמובן שכל אחד יכול להוסיף ענינים המיוחדים לו סביב האות המתאימה, ובעיקר לחשוב איך נוכל לגרום לעצמנו לא לחזור עוד למקום הזה.

שנזכה להחתם בספרם של צדיקים. שנה טובה!

לחצו כאן להורדה


להורדת הקובץ

20.09.2018

1. להוסיף: על חטא שחטאנו בנהיגה כשאנחנו עייפים ואמרנו לעצמנו לא נורא... (רונן)

דווח על תגובה לא ראויה
06.10.2019

2. מי שמבקש להתוודות שמא יהא ער לרקע (משה אהרון עו"ד)


מדוע חל יום הכיפורים אחרי פר' וילך ולפני פרשת האזינו

בס"ד.



בהצטברות חטאים רבים בקנה מידה לאומי היסטורי.

ומבלי שהיה מיצוי של כפרה בימי הכיפור הרבים שחלפו

נערם חשבון רב של מידת הדין על כלל ישראל.

בשלב מסויים הסאה גודשת ובא השלב הקטסטרופלי

של מיצוי מצטבר של מידת הדין בדמות פוגרומים

וגירושים ושאר דברים נוראיים

באלפיים שנות גלות מאסנו למעשה בארץ חמדה .

למרות אלף איתותים [מסעי הצלב וגירוש ספרד ועוד]

לקום ולעלות בחומה ובתעוזה

ויהא המחיר אשר יהא.

להוותנו לא התעוררנו.

אפילו קול הזמיר והתור שנשמע מהארץ

"רגע" לפני שהכורת עלה אותה זמרת ההקרבה של החלוצים

לא הזיז דבר לאף אחד.

רבנים רבים דגלו בהמשך ההיאחזות בגולה בטואנות שווא

ובציפיה כביכול למשיח .

וכך נערמה מידת הדין והתבטאה לבסוף בשואה האיומה .

אותה שמשה רעיא מהימנא ניבא עליה בפרשת וילך

כ"רעה של אחרית הימים"......

בהמשך לאותה הנבואה וכעולה מסופה של שירת האזינו

באה בהשלמה גם "התקומה" .

תקומה המתחילה ב"הרנינו גויים עמו..."

- הצהרת האומות המאוחדות -.

תקומה המלווה כפי שאנו חווים היום

בכפרה אקטיבית ונמשכת שבה ארץ ישראל

משמשמת למעשה כ"סדן הכפרות".

והדבר מתבטא בחבלי גאולה קשים .

הארץ היא שגובה את מחיר הכפרות

כנאמר בסוף שירת האזינו :

"וכיפר אדמתו עמו"

שרק באמצעות כפרה ומירוק מידי כאמור

ממשיך ומתנהל תהליך הגאולה גם אם מקרטע :

מהאתחלתא לגאולה השלמה.. ,

מכאן ברור מדוע העיתוי של קריאת וילך

לפני יום הכיפור ולאחריו אנו "שרים" את שירת האזינו.

שכאמור שני חלקיה הם עדות על : "שואה ותקומה".

בדור הקודם חווינו יישום עוד יותר מובהק של הדברים

מלחמת ששת הימים עוררה בנו יוהרה וגאווה

של כוחי ועוצם ידי :

של קידוש האדמה במקום ועל חשבון -קידוש האדם

עד ששילמנו את המחיר במלחמה נוראה

שאירעה דווקא ביום כיפור

לרמז על הזיקה והקשר כאמור







נכתב על ידי Moshe.Aharon , 6/10/2019 13:

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הושענא רבה צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

ליל הושענא רבא תש"פ: כל האירועים

קרא עוד