חברי הליכוד מתקוממים נגד נתניהו: "רפיסות וגרירת רגליים"

ההחלטה לאפשר למחבלי הנוחבה ביקורים בכלא, גררה אחריה גל תגובות נזעם המיוחד. חברי סיעת הליכוד תקפו את ראש הממשלה בחריפות וכינו את החלטתו "הזויה", וכן זעמו: "אין לנו קצת כבוד לאומי? טיפה של גב זקוף?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 22:20 יז בניסן התשפד

חברי הליכוד מתקוממים נגד נתניהו: "רפיסות וגרירת רגליים"
נתניהו וזוהר: "החלטה הזויה", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (ה') פורסם שהקבינט הבטחוני, אישר את הצעת ראש הממשלה ובריטניה: שופט ישראלי ושני משקיפים זרים יורשו לבקר את מחבלי הנוח'בה שיושבים בכלא הישראלי. ההצעה, אליה התנגדו השרים בן גביר וסמוטריץ', גררה אחריה גל התנגדות נזעם מחברי הממשלה בכלל וחברי הליכוד בפרט.

משה סעדה: "לאזרחי ישראל נמאס מהרפיסות ומגרירת הרגליים"

"נכון, יש שיקולים אשר נדרשים בכדי להגביר את 'הלגיטימציה' הבינלאומית לפעולות מתוכננות ויחד עם זו פה נחצה הגבול" כתב משה סעדה, חבר הכנסת מהליכוד. "בעוד שאחינו ואחיותינו הכלואים בידי המרצחים לא זוכים לשום ביקור ולשום סעד מצד גורם בינלאומי, אנו צריכים לאפשר ביקורים אצל הנוחבות? אצל חבורת הנאצים הרוצחים והאנסים הבזויה הזו? אין לנו קצת כבוד לאומי? טיפה של גב זקוף?".

משה סעדה, האופוזיציה ביטלו את הקיזוז

משה סעדה, צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ

"ראש הממשלה אני פונה אליך - אל תאפשר צעד שכזה ואל תיכנע ללחצים חיצוניים המופעלים עליך ולא משנה ממי. לאזרחי ישראל נמאס מהרפיסות ומגרירת הרגליים. הגיע הזמן לעמוד על שלנו ולהכריע את החמאס" הוסיף.

השר מיקי זוהר: "הזוי ולא מתקבל על הדעת"

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר נדהם מההחלטה יוצאת הדופן: "ההחלטה לאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוחבה בזמן שהחטופים והחטופות שלנו נאנקים תחת שבי האויב ואינם מקבלים אף ביקור - הזויה ואינה מתקבלת על הדעת. ‏כל עוד החמאס מסרב לאפשר לצלב האדום לבקר את החטופים - אסור לאפשר ביקורים אצל המחבלים כלל וכלל" זעם.