מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מאיים: אם יינתנו צווי מעצר - אפסיק את כל כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לראש הממשלה בו הודיע על המהלכים בהם ינקוט בתגובה לנתינת צו מעצר נגד אזרח או חייל ישראלי, או אם תתקבל החלטה חד צדדית להכיר במדינה פלסטינית | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 12:10 יז בניסן התשפד

סמוטריץ' מאיים: אם יינתנו צווי מעצר - אפסיק את כל כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

ברקע המהלכים שמקדמת הרשות הפלסטינית נגד ישראל במוסדות הבינלאומיים, שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבוקר (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיע על המהלכים בהם ינקוט בתגובה לפעולות המדיניות של הרשות הפלסטינית.

הרשות הפלסטינית

הרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

סמוטריץ': "אפסיק חד צדדית את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ"

סמוטריץ' הבהיר לראש הממשלה חד משמעית מהם הצעדים שינקוט: "ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל, ו/או ככל שתתקבל החלטה חד צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלסטינית, אפסיק חד צדדית ובאופן מידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ, ואורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים הקרוספונדטיים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון".

"הרש"פ שואבת עידוד ולגיטימציה לפעולותיה מהפניית העורף של ממשל ביידן"

"בימים אלו הרש"פ פועלת מול התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים", אמר סמוטריץ', והבהיר שמבחינתו מדובאר בצעד מסוכן ותקדימי שיהווה חציית קו אדום.

עוד הוסיף: "הרש"פ שואבת עידוד ולגיטימציה לפעולותיה מהפניית העורף של ממשל ביידן לישראל בהקשרים המשפטיים באמצעות הטלת הסנקציות על המתיישבים, וככל הנראה גם על צה"ל וכן מהטונים הצורמים של מנהיגי מדינות אירופה נגד ישראל בהקשרי המלחמה בעזה".