מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצעה חדשה לעסקה: 33 חטופים תמורת שחרור מחבלים וחזרה לצפון הרצועה

השרים דנו במתווה ישראלי חדש להתנעת המשא ומתן לשחרור החטופים | בפרטי המתווה: ישוחררו 33 חטופים בתמורה לחזרה של עזתים לצפון הרצועה ושחרור מחבלים. ישראל לא תכריז על הפסקת הלחימה

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 25/04/24 21:08 יז בניסן התשפד | עודכן בתאריך 25/04/24 22:33

הצעה חדשה לעסקה: 33 חטופים תמורת שחרור מחבלים וחזרה לצפון הרצועה
חטופים בשבי, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

על רקע המגעים לעסקת חטופים נוספת, ועל רקע מחאות נציגים ממשפחות החטופים, דווח הערב (ה') כי בישיבת הקבינט שהתקיימה מוקדם יותר היום השרים דנו במתווה ישראלי חדש להתנעת המשא ומתן לשחרור החטופים.

הקבינט מתכנס

הקבינט מתכנס, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

זה המתווה שמוצע לשחרור החטופים

גורם ישראלי שבקיא בפרטי המשא ומתן טען כי ישראל תדרוש שחרור של 33 חטופים ביניהם נשים, חיילות, מבוגרים, חולים ופצועים וכן פגועי נפש. בתמורה לכך, ישראל תתבקש להסכים להחזיר תושבים לצפון הרצועה, ואינה תידרש להכריז על סיום המלחמה. עניין נוסף שמוצע במתווה, הוא שחרור מחבלים ורוצחים עם דם על הידיים מהכלא הישראלי, לפי מפתח שיקבע.

עסקת חטופים בתיווך מצרים

כזכור, מוקדם יותר היום, גורם מצרי אמר לרשת החדשות "אל חדת" כי מצרים הציגה לרמטכ"ל ולראש השב"כ מתווה חדש לעסקת חטופים. על פי הדיווח, המתווה יכלול הקפאה מוחלטת וסופית של כניסת צה"ל לרפיח, הפסקת אש למשך כשנה מצד ישראל. בתמורה, חמאס יקפיא את "הפעילות הצבאית", כלשונו, נגד ישראל. לפי הדיווח, הקבינט הביטחוני דן בהצעה המצרית.