הפרשן הצבאי נגד אל"מ דביר חבר: "כמו איש הייטק שלקחו לו את התן ביס"

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, בטור ביקורת חריף נגד אל"מ דביר חבר: "הוא הודיע על ההתפטרות בהודעת טקסט לפני החג. נהג באופן מביש המעיד על בעיה ערכית קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 11:11 יח בניסן התשפד

הפרשן הצבאי נגד אל"מ דביר חבר: "כמו איש הייטק שלקחו לו את התן ביס"
אל"מ דביר חבר, צילום: ויקיפדיה, נחלת הכלל

ברקע סערת פרישת אל"מ דביר חבר מהצבא, התעורר שיח על קידום הדתיים בצבא וטענות שונות על אפליה. אחד מהכתבים שמסקרים מקרוב את הנושא הוא יוסי יהושוע, שלא מהסס לבקר את צה"ל על עצירת קידומם של קצינים "דוהרים", ובוחר לבקר בחריפות את חבר והפרישה שלו.

"ככה לא מתנהג קצין ואין שום קשר לכיפה שיש או אין על ראשו"

בטור שזכה לכותרת "אין מקום בצה"ל לגישה של קידום או כלום", כותב יהושוע כי חבר הודיע על התפטרות טרם כניסתו של מחליפו הקבוע ועשה זאת בהודעת טקסט לפני החג. "כן, כן, כמו איש הייטק שלקחו לו את התן ביס. ככה לא מתנהג קצין ואין שום קשר לכיפה שיש או אין על ראשו".

יוסי יהושע

יוסי יהושע | צילום: ויקיפדיה, אור אורן CC BY-SA 4.0

הפרשן מנתח: "אל"מ חבר נהג באופן מביש, המעיד על בעיה ערכית קשה של הקצין וגם של הצבא, שהצמיח משורותיו לוחם נועז אבל כזה שמוכן לנטוש את פקודיו באמצע המערכה. שום פעילות מבצעית בעברו - והיו לו - לא תכפר על הקלון שדבק בו. הוא החליט שעבורו זה קידום או כלום".

ההבדל בין חבר לקצינים הסרוגים האחרים: "ההשוואה עושה להם עוול"

יהושוע מפריד בין המקרים של תא"ל עופר וינטר, אל"מ אבינועם אמונה וסא"ל אפרים תהילה ולמקרה של אל"מ חבר. "ההשוואה ביניהם לבין האירוע הנוכחי עושה להם עוול. וינטר נושך שפתיים ומסייע לפקודיו לשעבר מתחת לרדאר, תהילה לא העז אפילו לחשוב לנטוש את פקודיו בעזה".