בן גביר והדר מוכתר ראש בראש: מה הישראלים חיפשו google ב-2022

משחקי המונדיאל בקטאר, הכניסה לפוליטיקה של הדר מוכתר ופטירתו של מלך הפופ הישראלי צביקה פיק הם הרגעים הגדולים של 2022. לראשונה מזה שלוש שנים: הקורונה לא בראש רשימת המונחים הטרנדיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 07:38 יג בכסלו התשפג

בן גביר והדר מוכתר ראש בראש: מה הישראלים חיפשו google ב-2022
מתרגשים |, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

Google מפרסמת היום (ד'), זו השנה ה-22, את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2022 שחושפות את הנושאים והאנשים הכי טרנדיים בשנה החולפת במגוון קטגוריות. סיכום השנה של ישראל ו-70 מדינות נוספות וסרטון סיכום השנה הבינלאומי זמינים באתר Year in Search. 

מונדיאל 2022, הגיע למקום הראשון ברשימת "עשרת החיפושים החמים"

אז איך תיזכר שנת 2022? בראש ובראשונה בזכות המונדיאל, שהגיע למקום הראשון ברשימת "עשרת החיפושים החמים", המתקיים בקטאר והצליח לייצר כותרות עוד טרם התחיל, הרבה מעבר למשחקי הכדורגל עצמם. במקום השני Wordle, משחק המילים שניתן לשחק רק פעם ביום, שהפך להצלחה עולמית ואפילו סייע לפענח חטיפה של אמריקאית צעירה.

במקום השני בחיפושים המשחק Wordle

במקום השני בחיפושים המשחק Wordle צילום: shutterstock

תוצאות הבחירות לכנסת ה- 25 במקום השביעי

החזרה של הישראלים לדיוטי פרי הביאה את "תו ירוק" ו-skyscanner למקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. המלחמה באוקראינה הגיעה למקום השישי עם מונח חיפוש ברוסית новости украины (חדשות על אוקראינה) ותוצאות הבחירות לכנסת ה- 25 במקום השביעי. עוד ברשימה "מדא בדיקות קורונה", שריד אחרון למגפת הקורונה, שבשנתיים הקודמות כיכבה ברוב המקומות ברשימה, במקום ה-9. 

החזרה של הישראלים לדיוטי פרי הביאה את "תו ירוק" ו-skyscanner למקומות הרביעי והחמישי בהתאמה

החזרה של הישראלים לדיוטי פרי הביאה את "תו ירוק" ו-skyscanner למקומות הרביעי והחמישי בהתאמה צילום: shutterstock

הדר מוכתר, יו"ר מפלגת צעירים בוערים, שנשארה הרחק מאחוז החסימה הגיעה למקום הראשון ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה. פוליטיקאים נוספים ברשימה הם חבר הכנסת איתמר בן גביר, ראש מפלגת עוצמה יהודית (מקום 3) ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין (מקום 8). התאונה הקשה ותהליך ההחלמה מיקמו את נירו לוי במקום השני ברשימה. הקאמבק של סנדי בר הביא אותה למקום הרביעי. יגאל שילון שחשף השנה את מצבו הבריאותי במקום השישי; סיימון לבייב, שהעדויות כנגדו עמדו במוקד הסרט "נוכל הטינדר" במקום השביעי; השופטת לשעבר אתי כרייף והמגיש אסי עזר מדורגים במקום התשיעי והעשירי בהתאמה.  

מוכתר בכנסת

מוכתר הגיעה למקום הראשון  ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראש רשימת האנשים שהלכו לעולמם צביקה פיק, שנפטר באוגוסט האחרון. האלימות הגואה בחברה הישראלית אחראית למקום השני והשלישי: העבריין בני שלמה, שנרצח ביריות בתחילת אוקטובר במקום השני וספיר נחום, שבן זוגה הואשם ברציחתה. השנה גם נפרדנו ממנהיגים בולטים, בהםהרב חיים קנייבסקי, במקום השביעי והמלכה אליזבת' השנייה, במקום העשירי. הרוצח הסדרתי ג'פרי דאהמר שמת כבר בשנת 1994 אך חזר למודעות הציבורית השנה בשל סדרה שלנטפליקס בהשראת סיפורו, במקום החמישי.

צביקה פיק בראיון

בראש רשימת האנשים שהלכו לעולמם צביקה פיק, בראיון צילום: קשת 12

 את רשימת סדרות הטלוויזיה הטרנדיות מוביל הלהיט של yes, פאודה. כאן 11 היא המנצחת הגדולה של השנה עם לא פחות מ-4 הפקות מקור שמככבות ברשימה: טהרן (מקום שלישי); מנאייכ (מקום רביעי); המפקדת (מקום שמיני) ושעת אפס (מקום עשירי). שלום אסייג, כוכב מנאייכ, מתברג פעם נוספת לרשימה, עם הסדרה שנות ה- 90 של רשת במקום השישי. לנטפליקס שתי נציגויות ברשימה: מניפסט במקום השני ו- stranger things במקום החמישי.צומת מילר של קשת במקום השביעי ו- euphoria, הגרסה האמריקאית לסדרת המקור הישראלית, במקום התשיעי.   

פאודה

את רשימת סדרות הטלוויזיה הטרנדיות מוביל הלהיט של yes, פאודה צילום: יחצ יס

בגזרת הריאליטי, "האח הגדול" (רשת 13) היא המנצחת הגדולה ברשימת סדרות הריאליטי הטרנדיות, כאשר מיד אחריה חתונה ממבט ראשון (קשת 12) במקום השני ואהבה חדשה (רשת 13) במקום השלישי. עוד בין הסדרות הטרנדיות ביותר: משחקי השף (מקום רביעי), הישרדות (מקום חמישי), המסעדה הבאה (מקום שישי) ורוקדים עם כוכבים (מקום שביעי). סוגרות את הרשימה אקס פקטור, מאסטר שף והקבוצה. 

חתונה ממבט ראשון

בגזרת הריאליטי חתונה ממבט ראשון נמצאת במקום השני אחרי ה"אח הגדול" צילום: קשת 12

לרשימת הסרטים הטרנדיים ביותר השנה נכנסה השנה הפקה ישראלית אחת בלבד, בחורים טובים, הדרמה הקומית על סיפור אהבה אשכנזי-מזרחי בעדה החרדית, שהגיעה למקום העשירי."נוכל הטינדר" של נטפליקס מתמקם בראש הרשימה ולמקום השני הגיע הסרט صالون هدى (הסלון של הודא) של הבמאי הפלסטיני-הולנדי האני אבו אסעד, שביים את ״גן עדן עכשיו״ זוכה פרס גלובוס הזהב. ז'אנר גיבורי-העל תפס מקום מרכזי ברשימה עם להיטים כמו באטמן (מקום רביעי); תור אהבה ורעם (מקום חמישי); בלאק אדם (מקום שביעי) ודוקטור סטריינג' 2 (מקום שמיני).

"בחורים טובים"

לרשימת הסרטים הטרנדיים ביותר השנה נכנסה השנה הפקה ישראלית אחת בלבד, בחורים טובים  צילום: צילום מסך מתוך הטריילר "בחורים טובים"

ברשימת הפוליטיקאים הטרנדיים התמקמו לצד מוכתר, בן גביר ופוטין, בשלושת המקומות הראשונים, עידית סילמן, שפרישתה מהקואליציה הכתה גלים, במקום הרביעי ואחריה בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עוד ברשימה: ח״כמיקי זוהר (מקום שביעי); ח״כ טלי גוטליב, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי  ואביר קארה (מקום עשירי).

עידית סילמן

ברשימת הפוליטיקאים הטרנדיים עידית סילמן  התמקמה במקום השלישי צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

איך מגבשים את רשימות השנה בחיפוש?

Google מרכיבה את הרשימות באמצעות בדיקת מיליארדי שאילתות שאנו מקבלים בכל שנה. בבדיקה נעשה שימוש באלגוריתם שמשווה את אחוז העלייה בחיפושים עבור מונח ספציפי על פני פרק זמן מוגדר. בנוסף לסיכום השנתי שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2022, קיימים מספר כלים נוספים המספקים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם וכאן אצלנו. נדגיש כי אי אפשר להשתמש בכלים אלו כדי לזהות משתמשים אינדיבידואלים מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמות הפעמים בהם נשאלה שאילתה מסוימת לאורך זמן. הכלים האלו זמינים כל השנה ואפשר לשחק בהם, לחקור וללמוד מהם בכתובת www.google.com/trends 

הרשימות המלאות:

עשרת החיפושים החמים שחיפשתם ב-google ב-2022:

1. מונדיאל 2022 

2. wordle

3. האח הגדול

4. תו ירוק

5. skyscanner

6. новости украины (חדשות על אוקראינה)

7. תוצאות הבחירות

8. חתונה ממבט ראשון

9. מד"א בדיקות קורונה

10. כאן 11 מונדיאל

עשרת האנשים הטרנדיים שחיפשתם ב-google  ב- 2022: 

1. הדר מוכתר 

2.נירו לוי

3.איתמר בן גביר

4. סנדי בר

5.אמיר חצרוני

6. יגאל שילון 

7.סיימון לבייב 

8. פוטין

9. אתי כרייף  

10. אסי עזר

עשרת המפורסמים שהלכו לעולמם:

1. צביקה פיק

2. בני שלמה

3. ספיר נחום

4. מודי בר-און

5. ג'פרי דאהמר

6.אורי זוהר

7. הרב קנייבסקי

8. עידן אוחיון

9. יורם טהרלב

10. המלכה אליזבת'

עשרת הפוליטיקאים הכי מחופשים ב-google  ב- 2022: 

1. הדר מוכתר 

2. בן גביר 

3. פוטין 

4. עידית סילמן 

5. סמוטריץ'

6. ביידן

7. מיקי זוהר 

8.זלנסקי

9. טלי גוטליב

10. אביר קארה

עשרת סדרות הטלוויזיה המחופשות ביותר ב-google:

 

1. פאודה

2. מניפסט

3.טהרן

4. מנאייכ

5. stranger things .

6. שנות ה- 90

7.צומת מילר

8. המפקדת

9. euphoria .

10. שעת אפס

עשרת סדרות הריאליטי הכי מחופשות ב-google  ב- 2022 : 

1. האח הגדול 

2. חתונה ממבט ראשון 

3. אהבה חדשה 

4. משחקי השף 

5. הישרדות 

6. המסעדה הבאה 

7. רוקדים עם כוכבים 

8. אקס פקטור  

9.מאסטר שף 

10. הקבוצה 

עשרת הסרטים המחופשים ביותר ב- google ב- 2022 

1. נוכל הטינדר

2. صالون هدى (הסלון של הודא)

3. סמייל

4. באטמן

5. תור אהבה ורעם

6. אהבה בשחקים

7. בלאק אדם

8. ד"ר סטריינג' 2

9. אדומה אש

10. בחורים טובים