אבא של שבת סעודת השבת של כיומרס מלכאן: "במטבח הפרסי יש אינסוף אפשרויות"

המתמודד האהוב של מאסטר שף מספר מתי הוא מתחיל להיערך לסעודת שבת במטבח, איך האורחים חוסכים דילמות בבחירת המנות וגם, על מה אי אפשר לוותר בארוחה פרסית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/09/22 14:12 ו באלול התשפב

סעודת השבת של כיומרס מלכאן: "במטבח הפרסי יש אינסוף אפשרויות"
צילום: רונן אקרמן

ריאליטי הבישול של קשת 12 חזרה למסך בעונתה העשירית, והמתמודד כיומרס מלכאן היה המודח הרביעי ועזב את התחרות. הוא בן 56, אלמן ויצרן נעלי נוחות במקצועו, עלה ארצה מפרס. מאז האודישן הראשון זכה כיומארס לאהבת הקהל ובחשבון האינסטגרם שהוא מנהל הוא מעלה מתכונים ומשתף ברגעים משפחתיים. 

איך מתכוננים?

על ההכנות לשבת הוא מספר, "ביום חמישי אני כבר מתחיל את כל ההכנות לקראת סעודת השבת, אני מכין את כל מה שצריך. לקראת הבישולים, אם צריך להשרות דגים או להפשיר בשר אז כבר מחמישי אני מטפל בהכל".

את מי מזמינים?

שלוש בנות יש לכיומרס, שני, שיר ושלי, וכאשר התאלמן מאשתו והן היו קטנות התחיל לבשל, עד שהתאהב במטבח. "אני מזמין את הבנות שלי יחד עם בני הזוג שלהן והם כל שבוע אומרים לי מה הכי בא להם, ככה זה חוסך לי הרבה דילמות של מה לבשל, במטבח הפרסי יש אפשרויות בלי סוף". 

מה אוכלים?

למנה הראשונה אני מכין דג, קציצות דג או פילה דג ברוטב. למנה העיקרית אני מכין כל פעם משהו אחר לפי הזמנת הילדים. חורש סבזי או חורש בי. סופריטו עוף או בשר או מוסקה טורקית או מוסקה רגילה, מפרום, ארטישוק ממולא, חומוס ועוד ועוד. כמובן שבכל ארוחה פרסית חייב להיות אורז בווריאציה אחרת, כל פעם אני מגוון.

קינוח?

במטבח הפרסי הקינוח הוא על בסיס פירות העונה, אז לפי הפירות אני מחליט על הקינוח.