מיקי זוהר: מקבלים את זה שאבי מעוז חלק מהקואליציה אבל לא בכל תנאי

חבר הכנסת מהליכוד מנסה להרגיע את ראשי הרשויות ומנהלי החינוך, ברקע מינויו של יו"ר נעם לעמוד בראש הרשות לזהות לאומית יהודית: "כל דבר שירצה אבי מעוז לקדם יהיה באישור ובהסכמת ראש הממשלה המיועד נתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/12/22 08:09 י בכסלו התשפג

מיקי זוהר: מקבלים את זה שאבי מעוז חלק מהקואליציה אבל לא בכל תנאי
זוהר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על רקע העברת "הרשות לזהות לאומית יהודית" לאחריותו של יו"ר נעם אבי מעוז ממשרד החינוך, עולה חשש אצל מנהלים רבים כי מעוז יתערב בתכני החינוך הליברליים. חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר, אומר הבוקר כי חברותו של מעוז בממשלה לא תתקיים בכל מחיר.

זוהר אמר הבוקר בגל"צ: "מאחר שאבי מעוז החליט שהוא רוצה להיות חלק מהקואליציה, אנחנו מקבלים את זה, אבל כמובן לא בכל תנאי. יש דברים שלא יתקבלו על ידינו, כמו למשל שינוי רדיקלי בתוכניות החינוך בבתי הספר - את זה לא נאפשר".

עוד הוא הוסיף: "אני רוצה להרגיע את ראשי הרשויות. הסיכום הוא מאוד ברור, גם בהתאם לכך שהוא יעבוד מול ראש הממשלה. כל דבר שירצה אבי מעוז לקדם יהיה באישור ובהסכמת ראש הממשלה המיועד נתניהו". 

בדבריו הזכרי גם את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי: "ראיתי בבן גביר הרבה מאוד בגרות ואחריות בשנה וחצי האחרונות - הוא רוצה לעשות דברים גדולים. אנחנו גם נעזור לו לעשות דברים גדולים שיהיו טובים לישראל".

מאות מנהלי בתי ספר נגד בנימין נתניהו ואבי מעוז

נזכיר כי אמש פורסם לראשונה בחדשות כיפה, כי יותר מ-180 מנהלי בתי ספר קוראים לנתניהו לבטל את ההחלטה להעביר את "הרשות לזהות לאומית יהודית" ממשרד החינוך לאחריותו של מעוז. 

המנהלים כתבו: "אנחנו, מנהלות ומנהלי בתי ספר מרחבי הארץ ממגזרים ומאפיינים שונים, נתייצב ונעמוד איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו ועל זכויות היסוד של אזרחיות ואזרחי המדינה בהתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

בסיום מכתבם הם כתבו: "נמשיך להנהיג שיח הומניסטי ופלורליסטי מתוך אמונה שזו אחת המטרות העיקריות שלנו בתור אנשי חינוך, בתור מנהיגות.ים ובתור בני אדם. נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון, אהבת האדם, זכויות אדם, קבלת האחר והיכרות עם כל האוכלוסיות שהן מרכיביו של פסיפס החברה הישראלית והחברה האנושית. לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום בבתי הספר שלנו ואנו קוראים וקוראות לשינוי ההחלטה באופן מיידי".