הסתיימה הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק

בליווי המונים בבני ברק נטמן הרב חיים קנייבסקי שנחשב למנהיגה של היהדות החרדית הליטאית | לפי ההערכות כ-750 אלף בני אדם שהו ברחובות בני ברק | הרב גרשון אדלשטיין, המיועד להיות יורשו, ספד לו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/03/22 16:18 יז באדר ב'

הסתיימה הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק
הרב קנייבסקי נטמן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סיומו של מסע הלוויה ענק: מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הלך לעולמו בערב שבת האחרון והוא בן 94. ההלוויה העצומה נערכה היום (א') בשעה 12:00 בבית העלמין בבני ברק בהשתתפות של מאות אלפי אנשים. עשרות פרצו את המחסום בבית העלמין וכוחות המשטרה ניהלו מרדף אחריהם, כמאה אנשים נפצעו קל בהלוויה.

הסתיימה הלוויית ההמונים

כבר בערב שבת, לאחר פטירתו של הרב, הגיעו המונים לסביבת ביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק. במוצאי שבת התחדשה התכונה באיזור וכוחות המשטרה נפרסו בכל רחבי האיזור. במסגרת הלוויית ההמונים נחסמו כבישים רבים והשתתפו בה מאות אלפי אנשים שכיבדו את זכרו ומורשתו של הרב.

כל קיומה של ההלווייה היה בסימן הזהירות מפני אסון דומה לאסון מירון, והייתה היערכות מסיבית של המשטרה וארגוני הבריאות. האירוע הסתיים ללא נפגעים משמעותיים, ו-87 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א, רובם נפגעו מתשישות ועייפות. מתוכם 14 פונו לבתי החולים, חלקם הגיעו למרפאות ייעודיות בבני ברק.

"כל העולם היו מושפעים ממנו, ביקשו ממנו תפילות וברכות"

הרב גרשון אדלשטיין, המיועד להיות יורשו בהנהגת הציבור, ספד לו: "נפטר אדם גדול ואמרו הספד גדול לארץ ישראל, לא כתוב שהוא היה הגברא רבא היחיד בארץ ישראל. אבל כתוב שאם חסר אחד חסר השפעה לארץ ישראל, בכל העולם לא היה חסר השפעה ואף על פי כן היה חסר בהשפעה".

הוא הוסיף: "כל העולם היו מושפעים ממנו, ביקשו ממנו תפילות וברכות. השפעות כאלה שאין כעת בכל העולם כולו וזה המצב כעת, אני מדבר בקיצור אין הזמן להאריך, מה זה מחייב אותנו מה אנחנו חייבים לעשות כעת? מה צריך לעשות, כעת חסר השפעה. יש עוד גמרא שהקב"ה עושה דין לצדיקים. אצל צדיקים זה לא עונש זה רווח לצדיקים והקב"ה מתעלה, צריך מדרגה. אנחנו בדור עני דור יתום חסר לנו בעלי מדרגה שנרגיש שכל הדור שחסר לנו ההשפעה להוסיף יראת שמים על כל אחד ואחד, יש צורך ביראת שמים".

בנט: "שמו של הרב קניבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל"

ראש הממשלה בנט ספד לרב קנייבסקי: "לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי. רבות דובר על סגפנותו: הדירה הפשוטה, אורח החיים הצנוע והדל, הוויתור על החומר לטובת הרוח. שמו של הרב קניבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל: בנו של הסטייפלער ואחיינו של החזון איש. הוא המשיך את דרכם, את שימור העולם התורני של הקהילות החרבות באירופה - בארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

בנט הוסיף: "ההלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים – חלילה –באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן