צפו הפייטן במחווה מרגשת לזכרו של צביקה פיק

בתפילת ראש חודש אלול, החזן אמר את ה-'קדיש' במנגינת אחד משיריו המפורסמים של הזמר והיוצר האהוב שהלך לעולמו לפני כשבועיים | צפו בביצוע המרגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 22:44 א באלול התשפב

הפייטן במחווה מרגשת לזכרו של צביקה פיק
צביקה פיק, צילום: Jorge Novominsky/ Flash 90

השירים והלחנים האהובים של הזמר והיוצר צביקה פיק, שהלך לעולמו לפני כשבועיים, הם מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. לכבוד חודש אלול, הפייטן אלחנן משמרתי, אמר את ה-'קדיש' במנגינת שירו המפורסם של פיק: 'אני אוהב אותך לאה' בתפילת ראש החודש. את הסרטון שיתף העיתונאי אלי ביתאן בעמוד הטוויטר שלו.

שר התרבות: היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית

כזכור, לפני שבועיים, צביקה פיק הלך לעולמו והוא בן 72 לאחר שלפני כארבע שנים הוא לקה בשבץ מוחי ואושפז בבית החולים. פיק הותיר אחריו שלושה ילדים: שרונה דניאלה ובנלי. בין להיטיו הגדולים: "מעלה מעלה", "מרי לו", "נאסף תשרי", "אני אוהב אותך לאה", "אין מדינה לאהבה", "לא אני הוא האיש", וכן שירים שהלחין לאחרים כגון "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה בסרט "שלאגר".

שר התרבות והספורט חילי טרופר הביע עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר שהיה לדבריו מגדולי אמני ישראל. "פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998. אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם, יישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "רעייתי שרה ואני דואבים על פטירתו של צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. הייתה בו שמחת חיים שבאה לידי ביטוי בשיריו הנפלאים. צביקה היה ויהיה חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך".