בן גביר זועם על הגמגומים של הליכוד

יו"ר עוצמה יהודית מבקר את התנהלותו של יו"ר הליכוד ומפלגתו במשא ומתן הקואליציוני: "שומע פתאום גמגומים בקשר להמשך ההסכמים ולמה שכבר סוכם ונחתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 15:49 יא בכסלו התשפג

בן גביר זועם על הגמגומים של הליכוד
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר הקואליציוני: בשבוע שעבר נסגרו ההסכמים עם כל חלקי מפלגת הציונות הדתית: בצלאל וסמוטריץ', בן גביר ואבי מעוז וכבר סדקים בשותפות. במוצאי שבת האחרון, פרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל, כי ראש הממשלה המיועד התבטא בשיחות סגורות נגד בן גביר בשיחות סגורות ואמר: "בן גביר חייב להירגע. הוא חייב להפנים שהוא השר לבטחון הפנים. הוא לא יכול להתבטא כחבר כנסת באופוזיציה". בתגובה למשבר, תקף היום (ב') בן גביר את יו"ר הליכוד ומפלגתו בפתח ישיבת הסיעה. 

צילום: ללא

הדברים סוכמו אבל פתאום יש גמגומים

"לצערי בימים האחרונים אני שומע פתאום גמגומים בקשר להמשך ההסכמים ולמה שכבר סוכם ונחתם, ולמעשה למימוש המדיניות הזאת. יש פרק של אידאולוגיה וישבנו ודיברנו עליו. יש פרק של עקרונות ודיברנו עליו, סוכמו דברים אבל פתאום יש גמגומים. אני מבין שזה בגלל הלחץ של התקשורת או סיבה אחרת אבל מה שבטוח שבחדרי המשא ומתן שאני נמצא בהם בלילות האחרונים שמעתי פתאום זמירות אחרות שמעמידות בסכנה את יכולתנו להתמודד עם האתגר".

הדרישות הללו הן דרישות מהותיות

עוד הוסיף ואמר כי הוא ומפלגתו עומדים על דרישתם. "כדי לוודא שהסיכומים יתממשו, אנחנו עומדים על דרישתנו לקבל כלים משמעותיים שיאפשרו לנו להשפיע על החקיקה במדינת ישראל, אנחנו חייבים להעביר את חוק חסינות לחיילים ושוטרים, שיאפשר להם להתמודד מול מחבלים. חייבים להעביר את שינוי נהלי פתיחה באש, כאשר לצערי השר היוצא לא ממש מכיר את הנהלים שמגבילים את הלוחמים שלנו", כתב יו"ר עוצמה יהודית.

בסיום דבריו אמר כי "לכן דרשתי מעמד מחייב בוועדת שרים לענייני חקיקה, שיאפשר לי לוודא את מימוש היעדים הלאומיים הללו. הדרישות הללו הן דרישות מהותיות, בסיסיות ועקרוניות ורק זו הדרך להקמת ממשלת ימין מלא מלא".