מתן כהנא זועם: "מה זה הטירלול הזה?"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי תקף את החלטתו של נתניהו להעניק לסמוטריץ' סמכויות רחבות במשרד הביטחון: "המדיניות שלהם תוביל למקומות מאוד מסוכנים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/12/22 08:30 יב בכסלו התשפג

מתן כהנא זועם: "מה זה הטירלול הזה?"
צילום: דוברות הכנסת

ההישג של סמוטריץ': אחד ההישגים של י"ו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן עם הליכוד הוא החלטתו של בנימין נתניהו להעניק לו סמכויות נרחבות במשרד הביטחון. בעקבות החלטה זו, חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא תקף הבוקר (ג') את נתניהו ואת הממשלה המסתמנת. "המדיניות שלהם תוביל למקומות מאוד מסוכנים - הם עלולים להביא אותנו מהר מאוד לעימות צבאי מיותר לחלוטין", אמר כהנא בראיון ל103FM.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד אמר חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי כי "לקחת את השליטה ביו"ש משר הביטחון והרמטכ"ל ולתת אותה לבן גביר וסמוטריץ'? מה זה הטרלול הזה? נתניהו לא מנהל כלום, הוא מנוהל לחלוטין, מושכים אותו לאן שהם רוצים. הם מייצרים אנרכיה שלטונית מטורללת בגלל הדרך שבה הם מפצלים את כל התיקים וכו'".

לפיד מאשים את נתניהו: "מכר את צה"ל לחרד"לים"

בצויץ בטוויטר ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד תקף אתמול (ב') את ההחלטה של נתניהו לתת סמכויות נרחבות לסמוטריץ' במשרד הביטחון וכתב כי הוא "מכר את צה"ל לחרד"לים". 

"לפי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית" כתב לפיד, "סמוטריץ' ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת אלוף בצה"ל שעד היום מונו בידי הרמטכ"ל". לפיד מסיים בהטחת האשמה על נתניהו וכותב: "נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים".

כזכור, על פי פרסום של כתב ההתיישבות והדתות של ישראל היום, חנן גרינווד, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון. לצד השליטה על המנהל ועל דרך פעולתו, ועל מת"ע, יקבע סמוטריץ' או שר מטעמו את זהות שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש מלבד אלוף פיקוד מרכז ושר הביטחון. בנוסף, במפלגה דורשים לבצע חקיקת בזק עוד טרם הקמת הממשלה על מנת לעגן את תפקיד השר במשרד הביטחון שיהיה אמון על כל נושא ההתיישבות.