בגלל הדיונים במליאה: קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות

עם פתיחת הדיון בקבינט, הונחו בפני השרים המלצות בכירי משרד הבריאות: בדיקת קורונה לכל השבים מחו"ל ובדיקות קורונה מהירות בכניסה לאירועים עם ילדים | השרים לא דנו בהגבלות הנוגעות לתחומי התרבות והספורט

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 22:33 כו בתמוז התשפא

בגלל הדיונים במליאה: קבינט הקורונה התפזר ללא החלטות
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שרי קבינט הקורונה התכנסו הערב (ג') לדיון על ההמלצות החדשות של משרד הבריאות, בעקבות המשך התפשטות הזן ההודי של נגיף הקורונה בישראל. בשל המשך הדיונים וההצבעות במליאת הכנסת, התפזרו השרים ללא החלטות חדשות: "דיון נוסף ייקבע בהקדם". בכירי המשרד המליצו לשרים מספר הצעות, ביניהן: 

  1. בדיקת קורונה לכל השבים מחו"ל - ארבעה ימים לאחר שובם מכל היעדים
  2. הרחבת הבידוד לכל מי שיחזור ממדינות עם אזהרת מסע חמורה לתחלוא בקורונה ולא רק המדינות המוגדרות כיום כאדומות
  3. הגברת אכיפת הבידודים והגדלת מספר הפקחים והשוטרים שיעסקו באכיפה
  4. בדיקות קורונה בכניסה לבתי אבות ומוסדות גריאטריים
  5. בדיקות קורונה מהירות בכניסה לאירועים עם ילדים.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה, עד לשעה 18:00, אומתו לנגיף 503 בני אדם. שיעור הבדיקות החיוביות עומד הערב על 0.7%. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים עלה ל-73, מתוכם 38 במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. 

השרים לא ידנו בהגבלות הנוגעות לתחומי התרבות והספורט

בתום מספר דיונים בין שר הבריאות, ניצן הורוביץ, לבין שר התרבות והספורט, חילי טרופר, סוכם כי בקבינט הקורונה המתקיים הערב לא יידונו הגבלות הנוגעות לתחומי התרבות והספורט.אמש, הסתיימה סדרת דיונים בין טרופר, הורוביץ ובכירי משרדיהם. הצדדים הסכימו כי יש להימנע ככל שיתאפשר מהגבלות התקהלות שיפגעו בפעילות ענפי התרבות והספורט, שניזוקו קשות בשנה האחרונה.

לבסוף, סוכם בין השרים כי נכון לשלב זה אין עדיין צורך בבחינת הגבלות על התקהלות באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. עוד סוכם כי משרד הבריאות יגבש המלצות לדיוני קבינט הקורונה בהתאם להתפתחויות ולמדדי התחלואה, ותוך קשר רציף עם הגורמים במשרד התרבות והספורט. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר הורוביץ אמר, כי השבועיים האחרונים מבהירים שהנגיף לא נעלם. "הקורונה לא הלכה לשום מקום ונידרש לחיות איתה עוד זמן רב. כדי שנוכל לבלום את התחלואה הגוברת תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים, עלינו לאמץ נהלי קורונה קבועים, המבוססים על הגבלות מתונות שיישארו בתוקף לתקופה ממושכת". הורוביץ הדגיש: "רק התנהלות אחראית של כל אחת ואחד מאתנו, ובראשה השלמת מבצע החיסונים הלאומי, יבטיחו שחיי השגרה בישראל יישמרו". 

השר טרופר אמר כי בהחלט יש עליה בתחלואה "אך עלינו לעשות מאמץ מרבי כדי לא לשתק את עולם התרבות ובעולם הספורט שנפגעו קשות בשנה האחרונה. עלינו ללמוד לחיות לצד הקורונה ולנסות להמנע מהגבלות ככל הניתן. אני מקווה שהעליה בתחלואה תיבלם ובכל מקרה נמשיך לעשות הכל למען עולמות התרבות והספורט, כדי לאפשר להם להמשיך לפעול גם בתוך המציאות המורכבת".

כפי שפרסמנו אתמול, מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות עולה, כי החל מה-6 ביוני, ישנה ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%".

במשרד הבריאות הבהירו הערב כי בינתיים אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.