ישיבת קבינט הקורונה תמה | אין הגבלות נוספות

על רקע מצב התחלואה הקבינט יתכנס לדון במצב, אך הצפי שלא יוטלו הגבלות נוספות. במקביל החולט בממשלה כי הטסים לחו"ל יצהירו כי לא יצאו למדינה אסורה, חברות יאסרו על נוסעים ללא הצהרה, במידה ויופרו התנאים הנוסע ייקנס ב-5,000 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 19:50 יז בתמוז התשפא

ישיבת קבינט הקורונה תמה | אין הגבלות נוספות
צילום: Alex Kolomoisky/POOL

עקב מצב התחלואה העולה והטלת הגבלות וכנסות חדשים, קבינט הקורונה של ממשלת בנט התכנס הערב (א') בפעם הראשונה. הקבינט קבע כי היעד בשלב זה הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימאלית בחיי השגרה. בנוסף, קבע הקבינט כי במקביל להתמודדות עם זן הדלתא, יש להיערך לאיומים עתידיים ע״י בניית תשתיות לאיתור ולטיפול בווריאנטים או נגיפים אחרים. 

עוד הוחלט כי ממונה הקורונה, פרופ׳ נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, אלוף (במיל׳) רוני נומה, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו״ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים. בנוסף, יימשך מיקוד המאמץ בקמפיין ההסברה לעידוד התחסנות, בדגש על בני נוער. במבט קדימה, הוטל על משרד החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי לגבש תכניות לפתיחת שנת הלימודים אל מול תרחישי תחלואה שונים. כמו כן, הוחלט לקדם תכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ במעברי הגבול הבינלאומיים.

עוד קודם להחלטות הקבינט הממשלה בהחלטה משותפת של ראש הממשלה ושר הבריאות אושרו מספר הגבלות חדשות כדי להתמודד מול הנגיף. כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחויב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות). חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. התקנה תכנס לתוקף בעוד יומיים ביום שלישי.

כמו כן, אישרה היום הממשלה את הארכת התקנות שעוסקות באיסור היציאה למדינות שמוגדרות בסיכון מירבי, למעט חריגים, עד לתאריך 11 ביולי. עוד נקבע, כי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. בעניין זה, נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים. התקנות תכנסנה לתוקף מחר, יום שני.

החלטה נוספת היא שאנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי. לבסוף, נקבעה עבירה פלילית ומנהלית על אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת קנס בסך 3,500 שקלים. התקנות תכנסנה לתוקף ביום רביעי.