בחירות לרבנות הראשית

פרסום ראשון לא מוותר: הרב שמואל אליהו מתכוון להתמודד על משרת הראשון לציון

ל"חדשות כיפה" נודע כי מקורבי הרב עמלים בימים האחרונים להכין את השטח לבחירות לרבנות הראשית שיתקיימו בקרוב. המטרה היא כי הרב שמואל אליהו יהיה הראשון לציון הבא | כל הפרטים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 07/05/24 13:50 כט בניסן התשפד

לא מוותר: הרב שמואל אליהו מתכוון להתמודד על משרת הראשון לציון
הרב שמואל אליהו עם חיילי צה"ל, צילום: אלישע גרוסבג

הבחירות לרבנות הראשית לישראל: ל"חדשות כיפה" נודע כי הרב שמואל אליהו, שהתמודד בעבר על משרת הראשון לציון ועל משרת הרב הראשי לירושלים, עשוי להגיש את מועמדתו למשרת הרב הראשי הספרדי וזאת בהמלצת מקורבים שעובדים למען מטרה זו.

ההזדמנות האחרונה של הרב אליהו להתמנות לראשון לציון

הרב שמואל אליהו הוא בן 67, רבה הראשי של צפת, ובניגוד למתמודדים האחרים למשרה שירת בצה"ל שירות קרבי בחיל השריון. זו ככל הנראה ההזדמנות האחרונה בה יוכל להתמודד על התפקיד, שכן בסבב הבחירות הבא הוא יחצה את הגיל המקסימלי להתמודדות.

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפעם הקודמת בה התמודד הרב, בשנת 2013, זכה הרב יצחק יוסף ב-68 קולות על פני 49 של הרב אליהו. כאמור, מקורבי הרב שמואל אליהו מקיימים בימים האחרונים סבבי פגישות עם רבנים בכירים ועם חברי הגוף הבוחר על מנת לקדם את מועמדותו לתפקיד. נציין כי בנו של הרב שמואל, עמיחי אליהו, משמש כשר המורשת מטעם מפלגת "עוצמה יהודית".

הדיל בין הציונות הדתית לש"ס

נזכיר כי אביו, הרב מרדכי אליהו ז"ל, כיהן כראשון לציון יחד עם הרב אברהם שפירא ז"ל, וזכייתו בתפקיד תסמן שושלת והמשכיות בתפקיד, כפי שהצליחו לעשות משפחות אחרות כמו משפחת יוסף ומשפחת לאו.

הרב מרדכי אליהו זצ"ל

הרב מרדכי אליהו זצ"ל | צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

אחד האתגרים המשמעותיים שניצבים בפני הרב אליהו הוא הדיל שנסגר בין מפלגת הציונות הדתית למפלגת ש"ס בדבר חלוקת המועמדים. על פי הדיל, הציונות הדתית תקבל את משרת הרב הראשי האשכנזי ומפלגת ש"ס את משרת הראשון לציון. במידה והרב שמואל אליהו, המזוהה עם הציונות הדתית, יחליט להתמודד - הדיל שנחתם יעמוד במבחן ועלול לסכן את מועמדותו של הרב מאיר כהנא שנבחר על ידי ועדת הרב אריאל.

סמוטריץ': "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא" | צילום: חדשות כיפה

הציבור הציוני דתי והכללי מצפה לרב ראשי שמחובר ערכית למדינה

לאור התבטאויותיו האחרונות של הראשון לציון הרב יוסף בדבר התנגדותו החריפה לגיוס חרדים - גם אלה שלא לומדים תורה, וההשתלחות שלו בראשי ישיבות ההסדר כמו גם הקריאות לירידה מהארץ במידה וחוק הגיוס יעבור, במגזר הציוני דתי והכללי מצפים לרב ראשי עם חיבור ערכי למדינה. התמודדותו של הרב אליהו מעמידה את מפלגת הציונות הדתית במבחן ציבורי משמעותי, במידה ויעדיפו לקדם את הרב הספרדי החרדי שלא שירת בצה"ל, על פניו של הרב שמואל אליהו בשר מבשרה של הציונות הדתית ומבכירי רבניה.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף והמועמד לתפקיד אחיו, הרב דוד יוסף

הראשון לציון הרב יצחק יוסף ואחיו הרב דוד יוסף שמתמודד לתפקיד | צילום: Yonatan Sindel,Flash90

קרב ראש בראש בתנועת ש"ס - מי יהיה המועמד?

גם בקרב תנועת ש"ס לא שוררת תמימות דעים בנוגע למועמד המוסכם לתפקיד. מוקד המחלוקת הוא בין ביתו של הרב יוסף לביתו של אריה דרעי, כאשר בבית הרב יוסף מעוניינים למנות את הרב דוד יוסף, אחיו של הרב הראשי הנוכחי אשר משמש גם כחבר מועצת חכמי התורה, ואלו בבית משפחת דרעי מעוניינים למנות את אחיו של יו"ר תנועת ש"ס, הרב יהודה דרעי, שמכהן כרב הראשי של העיר באר שבע.

הרב הודה דרעי (מימין) אחיו של אריה דרעי והמועמד לתפקיד הרב הראשי

הרב הודה דרעי (מימין) אחיו של אריה דרעי והמועמד לתפקיד הרב הראשי | צילום: Yoav Ari Dudkevitch,FLASH90

מטעם הרב שמואל אליהו לא נמסרה תגובה.