צה"ל מקים גדוד מילואים חדש ליוצאי יחידות מובחרות: המפקד - יועז הנדל

בימים אלה עורך גדוד חדש בצה"ל, סיירת פנתר 8555, את אימון ההקמה שלו. הגדוד, עליו מפקד השר לשעבר יועז הנדל מיועד ליוצאי יחידות מיוחדות שקיבלו פטור ממילואים או אחרי גיל שירות. בשנה הקרובה יערוך הגדוד שני אימונים ויעשה גם תעסוקה מבצעית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 14:31 ל בניסן התשפד

צה"ל מקים גדוד מילואים חדש ליוצאי יחידות מובחרות: המפקד - יועז הנדל
יועז הנדל, מפקד הגדוד החדש, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חודשים רבים של גיוס מילואים נרחב גורמים לצה"ל לחפש אלטרנטיבות לגיוסם החוזר ונשנה של אנשי המילואים. בימים אלו מוקם בצה"ל גדוד חדש של יוצאי יחידות מיוחדות שקיבלו פטור משירות או עברו את גיל השירות במילואים, מי שאמון על הקמת הגדוד החדש ועומד בראשו הוא השר לשעבר סא"ל יועז הנדל.

מטרת הגדוד: משימות מיוחדות בשגרה ובחירום

הגדוד החדש שנקרא פנתר 8555, מחפש בימים אלו עוד לוחמים על מנת להשלים את איוש כל התפקידים וייעודו הוא משימות מיוחדות בשגרה ובחירום. בימים אלה עושה הגדוד את אימון ההקמה שלו ובמהלך השנה הקרובה יערוך הגדוד שני אימונים כמו גם תעסוקה מבצעית.

יועז הנדל

יועז הנדל, מפקד הגדוד המיוחד. צילום: צילום מסך

ההודעה שהופצה ליוצאי יחידות מיוחדות

הנדל עצמו אישר ל"חדשות כיפה" את הפרטים וגורם אחר בגדוד אומר כי הגדוד "מוכוון לצוותים אורגניים אחרי גיל שירות רגיל". בהודעה שהופצה לאחרונה בין יוצאי יחידות מובחרות נכתב: "אנחנו מחפש בעיקר אנשים שנמצאים בפטור ממילואים ושרוצים לחזור ולהיות חלק ממשהו גדול חדש ואיכותי".