עיתונאי הארץ תקף - העורך החרדי השיב: "צוי גיוס לתלמידי ישיבות זו סכנה למדינה"

ג'וש בריינר תקף את בחירת המילים של העיתון החרדי: "לא חמאס, לא חיזבאללה, לא איראן. מה הסכנה? גיוס לצה"ל" | שלמה קוק, עורך העיתון, השיב: "הישיבות שרדו וישרדו לפני ואחרי המדינה שלנו בת ה-75. זו סכנה למדינה. בלי תורה - אין הגנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 09:21 ז באדר א'

עיתונאי הארץ תקף - העורך החרדי השיב: "צוי גיוס לתלמידי ישיבות זו סכנה למדינה"
הרב דוב לנדו מעביר שיעור בישיבת מיר, ספטמבר 2023, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

עיתון "בקהילה" הוא עיתון נפוץ בקרב הציבור החרדי, ושער העיתון השבוע מעורר סערה. הכותרת הראשית שנבחרה היא "סכנה למדינה", כשכותרת המשנה מסבירה כי הסכנה נובעת מחוק הגיוס החדש שצפוי לשנות את הסטטוס קוו בעניין גיוס תלמידי הישיבות. ג'וש בריינר, עיתונאי הארץ, תקף את בחירת המילים.

"באמת יש לנו ארץ נהדרת"

"וזו כבר לא סאטירה", כתב בריינר. "שער אחד העיתונים הנפוצים בציבור החרדי 'חדשות בקהילה' לשבת הקרובה. הכותרת הראשית: 'סכנה בפתח'. לא חמאס, לא חיזבאללה, לא איראן. מה הסכנה? גיוס לצה"ל. אז מה נשאר עוד להגיד? שבאמת יש לנו ארץ נהדרת. תודה למי ששומרים ושומרות עליה ועלינו".

העורך השיב: בלי תורה אין הגנה

שלמה קוק, עורך העיתון ועיתונאי חרדי, ענה לו: "תודה ג'וש. ממליץ לך לעשות מנוי". בהמשך פירט יותר: "אסביר למקרה שלא הבנת, ידידי. צוי גיוס לתלמידי ישיבות העמלים בתורה וסנקציות כלכליות על מוסדות התורה הם אכן בגדר סכנה חמורה. לא סכנה לישיבות. הישיבות שרדו וישרדו לפני ואחרי המדינה שלנו בת ה-75. זו סכנה למדינה. סכנה לכל אזרח. כי בלי תורה - אין הגנה".

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023 | צילום: Yonatan Sindel,Flash90