מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עקיבא נוביק: לבטל את חגיגות העצמאות - בלי מטס, בלי במות ובלי זיקוקים

העיתונאי הסרוג קרא לבטל את חגיגות העצמאות השנה בצל המלחמה: "בלי במות רחוב ובלי מטס ובלי זיקוקים ובלי להפנות לכך שקל מהתקציב. למרבה הצער, הצטברו פה יותר מדי סיבות לוויתור חד פעמי על החגיגות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/24 09:42 כ בניסן התשפד

עקיבא נוביק: לבטל את חגיגות העצמאות - בלי מטס, בלי במות ובלי זיקוקים
עקיבא נוביק, צילום: Hadas Parush/Flash90

"לבטל את חגיגות העצמאות": המלחמה נמצאת בחיינו כבר למעלה מחצי שנה ויום העצמאות מתקרב בצעדי ענק. על רקע הלחימה המתמשכת בעזה וההסלמה בצפון, העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק יצא היום (א') בטור אישי שפורסם ב"הארץ" נגד קיומן של חגיגות יום העצמאות השנה. "את חגיגות יום העצמאות הקרוב יש לבטל: לא 'לחגוג בדמע', לא 'להרהר יחד במשמעות היום', לא 'ליצוק משמעות חדשה' וכל הטראש הסכריני הזה. פשוט לבטל" פתח נוביק.

"הצטברו פה יותר מדי סיבות לוויתור חד פעמי על החגיגות"

העיתונאי הסרוג הסביר כי נוכח המצב המלחמתי על המדינה להימנע מהפניית תקציבים לקיומן של החגיגות השגרתיות. "בלי במות רחוב ובלי מטס ובלי זיקוקים ובלי להפנות לכך שקל אחד מהתקציב" כתב. "למרבה הצער הצטברו פה יותר מדי סיבות לוויתור חד פעמי על החגיגות".

"המציאות הפוכה מהקמפיין הנלעג על 'ניצחון מוחלט'. המלחמה מוקפאת"

בהמשך דבריו, נוביק תקף את התנהלות הממשלה בזירות הלחימה. "המציאות הפוכה מהקמפיין הנלעג על 'ניצחון מוחלט'. המלחמה מוקפאת. חיילי המילואים שוחררו, אין תמרונים ברצועת עזה או בדרום לבנון" טען נוביק והוסיף: "שרים ושרות בממשלה נשמעים פתטיים כשהם מנפנפים שאלות על הפקת לקחים, כי 'הלוחמים זועקים לאחדות'".

"רבים מהלוחמים שחזרו המומים מהתנהגותם התינוקית של השרים"

נוביק המשיך ופנה לחברי הממשלה: "גבירותי ורבותי, הלוחמים חזרו ורבים מהם דווקא זועקים לאחריות. רבים מהם המומים מהביצועים החלשים. מהתגובה הרפה למתקפה האיראנית. מקריסת ההרתעה. מהתנהגותם התינוקית של שרים".

נוביק: המספר המחריד של החטופים הוא משבית שמחות לאומי

בסיום דבריו כתב נוביק: "השנה הזאת מתאימה במיוחד לשינוי סמלי שיבטא את העובדה שבכל זאת קרה כאן משהו. שהטבח בעוטף והמלחמה האיומה מאז הם סיבה להימנע מחגיגות. שהמספר המחריד של ישראלים שאיננו מצליחים לשחררם בדרך מדינית או צבאית הוא משבית שמחות לאומי. גם עשרות אלפי הפצועים בגופם ובנפשם ראויים למחווה מסוימת. נשוב לחגוג בימים כתיקונם".