הרב אילעאי עופרן משיב לרב לוינשטיין: "המטכ"ל כיום מלא בקצינים מהמגזר"

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו מפריך הרב את הטענה החרד"לית על הדרה של קצינים דתיים מהדרג הבכיר בצה"ל: "המטכ"ל כיום דתי מאי פעם. הוא מלא בקצינים מהמגזר הדתי, כולל 3 בנים של רבנים חרד"לים ידועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/24 10:17 כ בניסן התשפד

הרב אילעאי עופרן משיב לרב לוינשטיין: "המטכ"ל כיום מלא בקצינים מהמגזר"
הרב אילעאי עופרן נדהם, צילום: מושיק שאמע

ברקע הביקורת בציבור הדתי על אי קידומם של קצינים חובשי כיפה לדרג הצבאי הבכיר, הרב אילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה", השיב לטענות וכתב כי "מדובר בשיטה חרד"לית עתיקה ומוכרת". בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו טען הרב כי "המטכ"ל כיום דתי מאי פעם. הוא מלא בקצינים מהמגזר הדתי, כולל 3 בנים של רבנים חרד"לים ידועים".

"כשחוזרים על שקר הרבה פעמים אנשים עלולים להתחיל להאמין"

הרב הוסיף כי: "בדרג מפקדי האוגדות זה אפילו קיצוני עוד יותר - כמחצית מהם דתיים, בוגרי מכינות דתיות וישיבות גבוהות. כדאי לזכור את העובדה הפשוטה הזו, כי כשחוזרים על שקר הרבה פעמים אנשים עלולים להתחיל להאמין".

"יש כאן יצוג יתר. ההפך מהדרה"

לצד זאת עופרן הסביר מדוע כמות האלופים הדתיים עדיין אינה גבוהה. "ריבוי הקצינים הדתיים הוא תופעה שאירעה בעיקר ב-20 השנים האחרונות. מי שמקודם היום לדרגת תא"ל או אלוף היה בבה"ד 1 עוד קודם. אין בדרג הזה המון דתיים". עם זאת ציין הרב: "להערכתי, כמות הדתיים בפורום התא"לים והמטכ"ל גדולה מחלקם היחסי בקרב אוכלוסיית הקצינים הרלבנטית. יש כאן יצוג יתר. ההפך מהדרה".

"מדובר בשיטה חרד"לית עתיקה ומוכרת"

הרב המשיך: "מדובר בשיטה חרד"לית עתיקה ומוכרת - 'אנחנו לא משתפים פעולה בשום דבר שאנחנו לא מנהלים באופן בלעדי'. ראינו אותה במשך שנים בחמ"ד, בתנועות הנוער, בישובים הדתיים. 'כל עוד לא תמסרו לידינו את הניהול, אנחנו נטען שאנחנו מודרים'. כרגע השיטה הזו מגיעה גם לצבא".

הרב יגאל לווינשטיין: למה אין אלוף מעלי בצה"ל? "מעצורים מכוונים"

כזכור, רק בשבוע שעבר בראיון ל"חדשות כיפה" ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין מתח ביקורת על ראשי הצבא בכל הנוגע לאופן קבלת ההחלטות בקידום קצינים חובשי כיפה ובוגרי מוסדות עלי. "סטטיסטית זה לא הגיוני" אמר הרב לווינשטיין, "עשרות שנים הציונות הדתית ממלאת חצי מבה"ד אחד. איפה שאתה לא זורק אבן אתה מוצא מג"דים ואל"מים חובשי כיפה, אבל אף אחד מהם לא נמצא מתאים להיות אלוף. זה פשוט לא הגיוני. יש כאן מעצורים מכוונים".