אפילו ברזיל בפנים: המדינות שחתמו על הצהרה נגד חמאס

מנהיגי מדינות שונות בעולם יצאו בהצהרה משותפת בה הם קוראים לארגון הטרור חמאס לשחרר את החטופים הנמצאים כבר למעלה מ-200 יום בשבי ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 16:42 יז בניסן התשפד

אפילו ברזיל בפנים: המדינות שחתמו על הצהרה נגד חמאס
חמאס במנהרות, צילום: Attia Muhammed,Flash90

היום (ה') יצאה הצהרה משותפת של מנהיגי ארצות הברית, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה אשר קוראות לשחרור מיידי של כל בני הערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה במשך למעלה מ-200 יום. בהצהרה מדגישים המנהיגים כי העסקה תוביל להפסקת אש מיידית וממושכת בעזה, שתאפשר לתושבי עזה לחזור לבתיהם.

אפילו ברזיל בפנים: המדינות שחתמו על הצהרה נגד חמאס

הנוכחות של ברזיל בהצהרה זו מפתיעה, על רקע שיחת הנזיפה שערך שר החוץ ישראל כ"ץ לפני כחודשיים לשגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, על רקע דבריו של נשיא ברזיל אתמול. שר החוץ ישראל כ"ץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל לולה כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל: "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה. בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל - תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יחזור בו".

נשיא ברזיל

נשיא ברזיל, צילום: Isaac Fontana,Shutterstock

מצרים הציגה עסקה חדשה

מוקדם יותר, גורם מצרי אמר לרשת החדשות "אל חדת" כי מצרים הציגה לרמטכ"ל הרצי הלוי ולראש השב"כ יוזמה חדשה לעסקת חטופים. על פי הדיווח, היוזמה כוללת הקפאה מוחלטת וסופית של הכניסה לרפיח בתמורה להחייאת המשא ומתן, והפסקת אש למשך כשנה מצד ישראל, בתמורה ל"הקפאת הפעילות הצבאית נגד ישראל" מצד חמאס. הקבינט הבטחוני דן בהצעה המצרית. כך על פי "אל חדת".