מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיום מתממש: הערכה - צו מעצר נגד נתניהו כבר השבוע

החשש שהדאיג את הצמרת המדינית והמשפטית מתממש: בישראל נערכים להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש הממשלה שר הביטחון והרמטכ"ל על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג - כבר בשבוע הקרוב

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 28/04/24 09:03 כ בניסן התשפד

האיום מתממש: הערכה - צו מעצר נגד נתניהו כבר השבוע
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

החשש מתממש: לאחר דיון החירום שנערך במשרד ראש הממשלה לפני כשבועיים ועסק בחשש הממשי של הצמרת המדינית והביטחונית מפני צווי מעצר בינלאומיים שיטיל בין הדין בהאג נגד ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון, בישראל נערכים להוצאת צווי המעצר כבר השבוע, כך לפי דיווח של הכתב ירון אברהם. לפי הדיווח הצווים יוטלו כבר השבוע על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

במשרד ראש הממשלה כינסו בחשאיות דיון חירום

כזכור, במשרד ראש הממשלה כינסו לפני כשבועיים דיון חרום מצומצם וחשאי בהשתתפות השר דרמר, שר המשפטים יריב לוין ושר החוץ ישראל כץ, לצד גורמי מקצוע ומשפטנים נוספים העוסקים בנושא ממשרד המשפטים. בסיומו של הדיון בלשכת ראש הממשלה הוחלט לנקוט בצעדים מדיניים אחרונים מול בית הדין ומול גורמים מדיניים בעלי השפעה כדי לנסות למנוע את הוצאת צווי המעצר ברגע האחרון.

נתניהו במרתון שיחות בניסיון לבטל את הצווים

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו נקט במאמץ אישי לפיתרון הסוגיה והעלה את הנושא בפגישותיו עם שרי החוץ של גרמניה ובריטניה. לפי דיווח של העיתונאי בן כספית, בימים האחרונים נתניהו מנהל "מרתון שיחות טלפון" במאמץ ללחוץ על כל גורם רלוונטי בעניין, בדגש על ביידן". כספית טען כי נתניהו מקדיש מאמצים רבים בניסיון להפעיל לחץ עקיף על הנשיא ביידן אך כאמור, בישראל מבינים כי הוצאת צווי המעצר היא עניין של ימים.

הדיון האחרון על המלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג