אלא בי חנן בן ארי התרגש מההסבר של הרב שרקי: "תודה עליך"

הזמר הסרוג מודה לרב שרקי על שהשמיע קול אחר ביחס לקליפ החדש "אלא בי" ,שהוציא וגרר תגובות בנוגע לצניעות שלו. בן ארי הגיב לדבריו של הרב שרקי וכתב "תודה על הרהור תשובה אחד אמיתי בתוך כל הרעש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/23 12:29 כג בטבת התשפג

חנן בן ארי התרגש מההסבר של הרב שרקי: "תודה עליך"
חנן בן ארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז יצא שירו החדש של הזמר חנן בן ארי, החלה ביקורת סביב הופעת נשים בקליפ של השיר "אלא בי". הסערה הגיעה לשיא נוסף כאשר הזמר הנערץ ענה למגיבים ששאלו על יחסו לביקורת המגזרית, "אני לא כל כך מבין את המופתעים. כל מי שהיה בהופעה שלי יודע שכולם רוקדים אצלנו. כולם" בן ארי הוסיף, "'אלא בי' מדבר על שמחה פנימית וריקוד שמגיע מתוך סיבוך וכאב, הרגשתי שראוי יהיה להראות את זה בקליפ. אלוהים לא שייך לאף אחד, ולכל אחד ואחת יש את הריקוד המיוחד שלו איתו".

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר צילום: באדיבות המצלם

רבנים רבים גינו את אמירתו של בן ארי ובהם הרב אבינר שאמר על האמירות של בן ארי, "אלוהים לא שייך לאף אחד" ו-"אצלי בהופעה כולם רוקדים" כי מדובר באמירה אלילית: "'האלוהים לא שייך לאף אחד' - זו אמירה אלילית, כלומר, אדם אלילי, תופר לו את האלוהים שהוא רוצה  - אי אפשר לבוא אליו בטענות, איך הוא יכול לדעת?", הרב הוסיף והסביר למה מדובר באלילות, "במתן תורה ריבונו של עולם הודיע לנו מי הוא, ומה אנחנו צריכים לעשות ובין השאר כתוב בתורה ו'לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם'".

חנן בן ארי

חנן בן ארי צילום: Yossi Aloni/Flash90

בצל הסערה, הרב אורי שרקי התייחס בערוץ Tov לסוגיה ממבט אחר, חיובי, והדגיש את הצורך באומנות אמיתית. "אומנות בהגדרה איננה יכולה להיות מגוייסת כי האומנות מבטאת את נפש האומן", אמר הרב שרקי. "אלא מה, השאלה מה יש בו. הרב קוק אמר שלפני שסופר טובל את עטו בדיו הוא צריך לעשות תהליך של תשובה, הוא צריך לטבול את הנפש שלו. לכן אני חושב שכל אדם שרוצה לעסוק באומנות צריך לבנות עולם טוב בליבו, ומה שיש בליבו זה מה שיצא אל הפועל באומנותו".

הרב אמר כי לדעתו יש כאן יצר של בנייה וצמיחה. "אני חושב שכולנו צריכים להיות שמחים על זה שהיצירה מתחילה לפרוץ את הגבולות, לא משום שיש יצר של הרס, אלא אדרבה, בגלל שיש יצר של בניין. ובניין דורש גם בחינה מחודשת לפעמים, של הסדקים שבתוך ההכרה שלנו והסדקים האלה הם צריכים חיזוק, אבל אתה צריך קודם כל להבחין בהם".

צילום: צילום מסך

מי שהגיב לדבריו בהתרגשות הוא הזמר עצמו חנן בן ארי שהגיב לרב שרקי בחשבון הפייסבוק שלו וכתב "תודה על הרהור תשובה אחד אמיתי בתוך כל הרעש. תודה על תורת אלוהים חיים. תודה עליך".  תגובה שזכתה לאלפי ליייקים. 

צפו בראיון של הרב אורי שרקי: