מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"הבכירים הישראלים שכנעו אותנו להגדיל את הסיוע לחמאס - ועכשיו מאשימים אותנו"

מאג'ד אל-אנסארי, יועצו של ראש ממשלת קטאר בריאיון לגילי כהן: "הבכירים, שעבדו ולפעמים הגיעו לדוחא כדי לשכנע את קטאר להגדיל את הסיוע או להמשיך את הסיוע, כעת מאשימים את קטאר ששלחה כסף לחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/24 23:16 יט בניסן התשפד

"הבכירים הישראלים שכנעו אותנו להגדיל את הסיוע לחמאס - ועכשיו מאשימים אותנו"
מאג'ד אל-אנסארי, צילום: צילום מסך מתוך כאן 11

יועצו של ראש ממשלת קטאר ודובר משרד החוץ במדינה, מאג'ד אל-אנסארי, התראיין לאחרונה לכתבת כאן 11 גילי כהן, ובריאיון ששודר הערב בתוכנית "חדשות הערב" חשף פרטים חדשים על הלחץ שהפעילו בכירים ישראלים לדבריו, להגברת העברת הכספים לחמאס בשנים שקדמו למתקפה הפתע הרצחנית.

"הכול עבר את הסינון של ישראל, כולל שמות המשפחות"

"כל הסיוע הזה היה חלק ממנגנון שהיה תחת פיקוח ישראלי מקיף" טען אל-אנסארי, "הכול עבר את הסינון של ישראל, כולל שמות המשפחות שקיבלו 100 דולר בחודש במסגרת הסיוע, כל השמות עברו לבחינה ישראלית".

היועץ הקטארי הבכיר: הם שכנעו אותנו להגדיל את הסיוע לחמאס ועכשיו מאשימים אותנו

אל-אנסארי הוסיף ותמה על טענותיהם של בכירים ישראלים אשר האשימו לדבריו את קטאר בהעברת הסיוע לחמאס: "אנחנו מזועזעים מכך שחלק מהבכירים, שעבדו ולפעמים הגיעו לדוחא כדי לשכנע את קטר להגדיל את הסיוע או להמשיך את הסיוע, כעת מאשימים את קטר ששלחה כסף לחמאס" אמר. "זה כסף שעבר תחת בקרה ישראלית, הכסף עבר פיזית לידי ישראל כדי לשלם על הדלק, זה עבר דרך ישראל ומשם לעזה".

"היו בקרות והבטחות כדי שכל הכסף לא עובר למקום אחר"

בנוסף, אל-אנסארי הבהיר כי "הסיוע עבר ביקורת של ארגונים בין-לאומיים. היו בקרות והבטחות כדי שכל הכסף לא עובר למקום אחר. הוא הועבר למטרות הומניטריות וחוסר הביטחון שיש פה באזור זה לא בגלל שליחת הכסף לעזה, זה בגלל היעדר ההתחייבות של שני הצדדים".