הרב אבינר במתקפה על חנן בן ארי: "אדם אלילי"

הרב אבינר במתקפה על הזמר הסרוג: "אסור להסתכל על נשים רוקדות צנועות או לא צנועות", והוסיף, האמירה של חנן בן ארי - אלילית. על התגובות שהקליפ מחבר בין אנשים אמר הרב "היצר הרע יותר סימפטי מהיצר הטוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 12:58 ט בטבת התשפג

הרב אבינר במתקפה על חנן בן ארי: "אדם אלילי"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאז יצא שירו החדש של הזמר חנן בן ארי, החלה ביקורת סביב הופעת נשים בקליפ של השיר "אלא בי", כאשר בסוף השבוע, ענה הזמר הנערץ למגיבים ששאלו על יחסו לביקורת המגזרית, "אני לא כל כך מבין את המופתעים. כל מי שהיה בהופעה שלי, יודע שכולם רוקדים אצלינו. כולם" בן ארי הוסיף " 'אלא בי' מדבר על שמחה פנימית וריקוד שמגיע מתוך סיבוך וכאב, הרגשתי שראוי יהיה להראות את זה בקליפ. אלוהים לא שייך לאף אחד, ולכל אחד ואחת יש את הריקוד המיוחד שלו איתו"". 

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר צילום: פלאש 90

הרב אבינר "בוודאי שאסור להסתכל על נשים רוקדות צנועות או לא צנועות"

בראיון בערוץ טוב, נשאל הרב אבינר על הסערה סביב שירו של  חנן בן ארי "אלא בי", הרב ענה כיצד ראוי לנהוג מבחינה חינוכית כלפי בני הנוער שמעריצים את הזמר ואמר כי אסור לצפות בקליפ: "טוב מאוד שיש סערה, סימן שיש אנשים בריאים נורמליים ומבינים שצריך להיות צנוע, אדם מבוגר צריך להיות צנוע, גם ילד קטן צריך להיות בצניעות, כמובן שאם ילד קטן בן שנתיים מתעסק עם ילדה בת שנתיים לא נרביץ לו, אבל כמובן שאנחנו לא נכניס לו לפה ולעיניים דברים לא כשרים, אם הוא בר מצווה אין מה לדבר, גם אם הוא בגיל 6 אין מה לדבר, כיוון שהוא בגיל חינוך. בוודאי שאסור להסתכל על נשים רוקדות צנועות או לא צנועות מותר לאדם להסתכל באשתו אמא בתו ואחותו, אבל זה, אסור". 

האמירה של חנן בן ארי אלילית

בהמשך התייחס הרב אבינר לאמירה של בן ארי למבקריו של הקליפ - "אלוהים לא שייך לאף אחד" ו"אצלי בהופעה כולם רוקדים", הרב אבינר ענה כי מדובר באמירה אלילית:" 'האלוהים לא שייך לאף אחד' - זו אמירה אלילית, כלומר, אדם אלילי, תופר לו את האלוהים שהוא רוצה  - אי אפשר לבוא אליו בטענות, איך הוא יכול לדעת?" הרב הוסיף והסביר למה מדובר באלילות, "במתן תורה ריבונו של עולם הודיע לנו מי הוא, ומה אנחנו צריכים לעשות ובין השאר כתוב בתורה ו'לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם'".

"אפשר לחשוב שאין מספיק הנאות כשרות שאנחנו חייבים הנאות טמאות"

הרב סייג ואמר שצריך להיות שמח והתורה לא אסרה את ההנאות אך הן צריכות להיות כשרות  "ודאי שצריך להיות שמח, התורה לא אסרה את ההנאות - לא להגזים בכמות, וגם שיהיו הנאות כשרות". הרב ביקר את הקלות בה מאפשרים לעבור על חוקי התורה מסיבות שונות "אפשר לחשוב שאין מספיק הנאות כשרות שאנחנו חייבים הנאות טמאות אפשר לחשוב שאין מספיק אוכל כשר במכולות ובגלל פיקוח נפש אנחנו חייבם לאכול טרף קל וחומר בנידון שלנו, לכן ריבונו של עולם מכיר את השאלות האלה והוא מורה לנו מה זה בידור כשר, ומה זה בידור לא כשר" 

צפו בראיון של הרב אבינר 

הנוער של ימינו סובל מ-3 בעיות: אנוכיות, פינוק ועצלנות

בהמשך עומת הרב עם העובדה שרבים מהמגיבים בקליפ שכבר הגיע למאות אלפי צפיות דווקא ראו משהו מחבר, הרב אבינר הגיב לדברים ואמר: "אנחנו יודעים שהיצר הרע הוא יותר סימפטי מהיצר הטוב, היצר הרע הוא נעוץ בתכונה החומרית של האדם והוא מתפתח לבד היצר הטוב צריך הרבה לימוד ומאמץ אנחנו יודעים אלא כמובן.

אנחנו יודעים שללכת לתיאטרון יותר מעניין מללכת לבית הכנסת, אז אנחנו יודעים, אז מה זאת אומרת?

בהמשך ביקר הרב אבינר את הנוער של ימינו "מה שאני אומר פה זה לא מודרני, הנוער באמריקה ובמערב יש לו 3 בעיות, הוא אנוכי ומרוכז בעצמו, הוא מפונק, כל מה שלא מסתדר לפי רצונו אז הוא בדכאון ובלחץ, והוא עצלן", הרב החרד"לי הוסיף: "אנחנו צריכים להילחם נגד זה, ולא לחזק את הנטיות האלה, אנחנו יודעים שהחטא יותר מושך מהמצווה, אנחנו יודעים שללכת לתיאטרון יותר מעניין מללכת לבית הכנסת, אז אנחנו יודעים, אז מה זאת אומרת? חצי מיליון זה לא אומר כלום, גם אם יהיו 20 מיליון זה לא ישנה את המציאות המציאות היא שצריך להיות צנוע וצניעות זה חלק מהענווה וצריך דחיית סיפוקים...אתה רוצה ליהנות מדברים כאלה? אין בעיה, תתחתן ויהיה לך מזל טוב".

האזינו לשיר "אלא בי"

מילות השיר:

אדם לבד יכול להשתגע

להתמכר להאשים

הלב מכעס מתפקע

ואין מי שיציל אותי

 

אבל ממשיך להתווכח

להתבזבז על הפחדים

לצפות בזמן המתלקח

אדם זקוק לרחמים

 

אבל אין הדבר תלוי אלא בי, אלא בי

אין אבא, אין אמא, רק אני, רק אני

אין הדבר גלוי אלא לי, אלא לי

ועכשיו אני שב אל עצמי בעצמי

 

אדם לבד יכול להתפקח

להתבונן להאזין

בסוף כלום לא דומה לריח

של הכביסה של ההורים

 

אדם שקט כשהוא יודע

נושם עמוק, מרפה שרירים

אדם צוחק אדם דומע

רוקד לאט עם אלוקים

 

אבל אין הדבר תלוי אלא בי, אלא בי

אין אבא, אין אמא, רק אני, רק אני, רק אני

אין הדבר גלוי אלא לי, אלא לי

ועכשיו אני שב אל עצמי בעצמי

 

רוקד לאט עם אלוקים...

 

אדם צוחק אדם דומע

רוקד לאט עם אלוקים...