פנייה לפרקליט המדינה: לפתוח בדחיפות בחקירה פלילית נגד בן גביר

רכזת האופוזיציה חברת הכנסת מירב בן ארי פנתה לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן בדרישה לפתוח בחקירה נגד איתמר בן גביר בשל "חציית צומת באור אדום ללא כל הצדקה או צורך מבצעי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/24 14:08 כ בניסן התשפד

פנייה לפרקליט המדינה: לפתוח בדחיפות בחקירה פלילית נגד בן גביר
חבר הקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

רכזת האופוזיציה, חברת הכנסת מירב בן ארי, פנתה היום (א') לפרקליט המדינה בדרישה לפתוח בדחיפות בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי וזאת לטענתה "לאור העובדה שביום שישי האחרון השר היה מעורב במקרה שבבירור סיכן חיי אדם, חציית צומת באור אדום ללא כל הצדקה או צורך מבצעי". במכתבה דרשה בן ארי כי פרקליט המדינה הוא שיוביל את הבדיקה בשל הסיכון כי סמכותו של בן גביר עממונה על משטרת התנועה "עלולה להוות מכשול בחקירת ומיצוי העניין".

"רכב השר חצה את הצומת באור אדום כאשר יושבי הרכב אינם חגורים"

עוד נטען בבקשה כי: "לפי עדויות ודיווחים מזירת התאונה, רכב השר חצה את הצומת באור אדום בניגוד לחוקי התנועה ולמרות שלא היה שום צורך מבצעי, כאשר יושבי הרכב אינם חגורים. האזרח שנסע ברכב מולו נפצע באורת בינוני ולרכבו האישי נגרס נזק רב. מעדותו האישית אף עולה כי מאבטחי השר כיוונו עליו את נשקיהם לאחר התאונה".

78 עבירות תנועה מאז שנת 2000

במכתב הבקשה נכתב כי מאז שנת 2000 צבר השר בן גביר 78 עבירות תנועה, כאשר האחרונה מבניהן הייתה בינואר השנה בגין נסיעה במהירות מופרזת. "נראה כי עבירות התנועה אשר כידוע לך לא חלה לגביהן חסינות, מתרחשות בנוכחותו וככל הנראה בהנחייתו המלאה" נכתב. |בכך, השר לא רק מסכן את חייו שלו עצמו אלא גם את חייהם של הסובבים אותו".

הפנייה לפרקליט המדינה

הפנייה לפרקליט המדינה צילום: צילום מסך

השר לביטחון לאומי נפצע בתאונה - רכבו נסע באור אדום

כזכור, בן גביר נפצע במהלך סוף השבוע באורח קל בתאונת דרכים בצאתו מזירת פיגוע דקירה שאירע ברמלה. רכבו של השר עבר באור אדום וכתוצאה מכך התנגש ברכב אחר והתהפך על נוסעיו. בתאונה נפגעו גם שם ביתו של השר, הנהג והמאבטח האישי.

רכבו של השר בן גביר

רכבו של השר בן גביר, צילום: Yossi Aloni,FLASH 90