ביקורת הופעה "מאמין באלוהים": חנן בן ארי ממשיך להופיע ורוצה לצמוח גם מהמשבר

הזמר הסרוג סיים את סבב הופעותיו בהיכל מנורה בצל סערת הקליפ של שירו החדש: "כנראה זה הגיע כדי שאני אגדל ואצמח ואעשה יותר טוב" | הכוח הגדול של שיריו הוא החיבור למציאות, חיבור שהפך אותם לכל-כך מצליחים למרות הערות הקהל | ביקורת הופעה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/01/23 11:42 יח בטבת התשפג

"מאמין באלוהים": חנן בן ארי ממשיך להופיע ורוצה לצמוח גם מהמשבר
חנן בן ארי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ההופעה של חנן בן ארי הפכה לאחת ההופעות המדוברות והנצפות ביותר בישראל, ופעם בכמה חודשים ההיכלים ברחבי הארץ מתמלאים במעריציו מכל קצוות הקשת הישראלית. במוצאי השבת האחרון היה זה היכל מנורה, כמעט מגרש הבית של חנן, שהתמלא בפעם האחרונה בסבב אחרי שלוש הופעות באותו השבוע.

קשה שלא לתהות על המהומה סביב הקליפ

ההופעה מתקיימת בצל הפרשייה שהסעירה את מגיבי הפייסבוק של המגזר ועסקה בקליפ של 'אלא בי', שירו החדש של בן ארי, בו מופיעות נשים רוקדות. כאשר יוצאים מהמרחב הווירטואלי למרחב הפיזי ומגיעים להופעה, קשה שלא לתהות על המהומה התורנית.

המוני הדתיים שמגיעים להופעותיו של בן ארי, או לכל הופעה אחרת שאינה בהפרדה, לא יכולים לדעת כיצד יתלבשו נשים המגיעות להופעה ובעצם מכשירים דה-פקטו כל הכנסה של מראה כזה לקליפ. אולי זה לא הכי כשר, אבל זו המציאות הברורה.

הקהל עונה באופן פרטי לכל מגיב ומגיב, וגם חנן זורק מילה

ההופעה נפתחת עם 'ויקיפדיה', שיר ההתבגרות של בן ארי מגבולות המגזר המקבל פתאום משנה תוקף. הקהל שר יחד איתו מהרגע הראשון, כאילו עונה לכל מגיב ומגיב באופן פרטי. צריך לומר: הקליפ של 'אלא בי' לא מפתיע את מי שעוקב אחרי חנן. אחד הסרטונים שלו מתחילת הקריירה הוא הופעה בפסטיבל אינדינגב משנת 2015. הפסטיבל הוא במה מרכזית למוזיקה אלטרנטיבית, וגם אם תחפשו בכוח לא תמצאו בו סממן דתי.

במהלך ההופעה הזמר שר משיריו, וכמו בהתחלה הקהל לא מפסיק לשיר. במקביל לקהל, על הבמה מתקיימת חגיגה בפניי עצמה. הנגנים לבושי השחורים עם הנעליים הלבנות משתוללים ובקלות אפשר לראות את החיבור ביניהם. לקראת סוף ההופעה שר חנן את 'אלא בי', שיר הסערה, לא לפני שהוא הקדים כמה מילים. "השיר הזה עשה לי צרות, אבל אני מאמין באלוהים אז כנראה זה הגיע כדי שאני אגדל ואצמח ואעשה יותר טוב", אמר בן ארי, באופטימיות חיננית ולא מחייבת.

הכוח הגדול של שיריו של חנן בן ארי

בסיום ההופעה מגיע השיר 'אלוף העולם', שיר הראוי להיכנס לכל היכל תהילה. הכוח של השיר בא לידי ביטוי בהופעה כאשר חזקי, ילד מחלים מסרטן, עלה לבמה ושר יחד עם חנן. בתמצית, זהו כוחם העיקרי של שיריו של חנן: החיבור המיידי שלהם לחיים והעוצמה שהם אוצרים בתוכם. גם 'אלא בי' נכנס לתוך ההגדרה הזו.

חנן בן ארי // היכל מנורה // 7.1.23