גם אתם מתווכחים על זה בשולחן שבת? האקדמיה ללשון עושה סוף לטעות

בכל פעם שמנת הדג מוגשת לשולחן מתפתח דיון לגבי שמו של הדג הנרווגי המפורסם. אז האקדמיה החליטה לעשות סוף והכריע - אומרים סלמון | ומה השם העברי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 23:05 כח בשבט התשפג

גם אתם מתווכחים על זה בשולחן שבת? האקדמיה ללשון עושה סוף לטעות
צילום: shutterstock

אז איך אומרים את זה? מדינת ישראל יודעת לא מעט וויכוחים נוקבים ונדמה לעיתים שלכל אחד, יש פה דיעה על כל דבר וכולם בטוחים שהם יודעים את התשובה. זה נכון עוד יותר כשמדובר בוויכוח הידוע איך אומרים את שמו של דג הסלמון. כמעט בכל פעם שנגיד את שם הדג, יבוא מישהו ויתקן שאומרים אחרת. באקדמיה ללשון מינפו את הצלחתו של הכדורגלן הישראלי מנור סולומון שעושה חייל בליגה האנגלית והחליטו לשים סוף לוויכוח המעייף.

הפוסט המלא של האקדמיה ללשון:

השם העברי: אִלְתִּית

נתחיל מהסוף, לדג כך קובעת האקדמיה קוראים סַלְמוֹן. לא סלָמון, סלומון או סולומון. באקדמיה ניצלו את ההזדמנות וחידדו גם את שם המשפחה הנפוץ בישראל וקבעו - אומרים סולומון, בכל שלוש ההברות. אז בפעם הבאה שמישהו יעז לתקן אתכם, אתם כבר יודעים את התשובה הנכונה. בעברית אם תהיתם, לדג קוראים אִלְתִּית.

הנציג הישראלי עושה חיל באנגליה

לגבי מנור סולומון שהיווה את הסיבה שבגינה כתבה האקדמיה את הפוסט, עושה חיל בימים אלו בליגה האנגלית, ולאחר שחזר מפציעה ארוכה, עלה פעמיים מהספסל וכבש בשני משחקים רצופים, כאשר במשחק האחרון היה זה גם שער הניצחון.