• אשר נִקְּבוּ בשמות

    מה משמעו של הפועל נקבו?

    הרב ברוך ברנר

    20/05/04 00:00

  • התעוררי כי בא אורך

    במשך מאות שנים "ישננו בגלות שנת תרדמה, החושים הלאומיים לא שימשו לנו כמעט מאומה ועתה הקיץ הקיץ" (אגרות הראיה עמ' קעז)...

    הרב חיים שטיינר

    20/05/04 00:00

  • תורה ועבודה

    העניין המרכזי של פרשת במדבר הוא סדרה של הכנות לקראת המסע לעבר ארץ ישראל. הפרשה מתחילה עם המפקד וממשיכה עם סדר המחנות. תוך כדי ההוראות בקשר לסדרי חניה ונסיעה, מובאות הוראות מפורטות לגבי תפקידם של הלויים הנתונים תחת הבכורות בבני ישראל...

    ירֹחם שמשוביץ

    20/05/04 00:00

  • ובאו כולם בברית יחד

    מצד אחד, דומה שמעולם לא היו כל כך אנשים רבים, שרואים עצמם כמי ש"תורתם אומנותם", הוגים בה יומם ולילה, ועושים את "דעת התורה" לקו מנחה בכל הליכותיהם. מצד שני, לחלק גדול, גדול מאד, מעם ישראל, התורה היא "כספר החתום",

    עו''ד אביעד הכהן

    20/05/04 00:00

  • ימים של צפייה לישועה

    לאחר שניתנה תורה ועם ישראל נודד במדבר, מועבר השרביט לדור הנכנס לארץ. כך גם חג השבועות הוא מפגש של ספירת העומר מול מצוות הביכורים. מפגש במדבר של דור יוצאי מצרים עם דור באי הארץ...

    ד''ר יחיאל שרמן - הקריה האקדמית – קרית אונו

    20/05/04 00:00

  • הדגל המוביל

    כל היוצא לטיול מאורגן ברכבים ברחבי ארץ ישראל, יודע שמקובל לתלות דגל, או סימן היכר אחר, בדרך כלל על האנטנה של כלי הרכב, כדי שכל חברי הקבוצה יזהו זה את זה, ובמיוחד את מדריך הטיול, המכיר את המסלול, כדי שיסעו בעקבותיו ולא יטעו בדרך...

    יוסי נחשוני, רו''ח

    20/05/04 00:00

  • מי, איפה ומתי - לפרשת במדבר

    כל אומה מופיעה בעולם, מבצעת את תפקידה ונעלמת מעל במת ההיסטוריה. האומה איננה מונה לתאריך בו נברא העולם, שכן אין היא קשורה לרצף ההיסטוריה שהחל בבריאה. היא נוצרה בזמן באמצע ההיסטוריה, ונעלמת בנקודה אחרת בהיסטוריה, ואין כל משמעות לזמן בו הופיעה ביחס לבריאה. לפרשת במדבר.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    20/05/04 00:00

  • פרשת כי-תשא

    מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ''ל

    17/05/04 00:00

  • Hadas Parush, פלאש 90 צילום: Hadas Parush, פלאש 90

    חידון ליום ירושלים

    למי שעולה לעיר לקראת יום ירושלים וגם למי שעולה.. מוצעות חידות ברמות שונות וגם התשובות.

    רן חורי

    17/05/04 00:00

  • והנצח זו ירושלים

    ירושלים התנחלה בלב כולנו. מאז גלה העם מארצו בכל הזדמנות הוא העלה את ירושלים על ראש שמחתו. יהודי מזכיר את ירושלים בכל יום בתפילתו, מעלה את ירושלים על ראש שמחתו...

    הרב יחיאל וסרמן - חבר הנהלת הסוכנות היהודית

    14/05/04 00:00

  • של מי החוקים האלה? - לפרשות בהר בחוקותי

    חוקי מלך בשר ודם נועדו לסדר את חיי התושבים במדינתנו, ועל כן הם נוצרים מתוך המציאות ואליה הם מתייחסים. חוקי התורה אינם כן. חוקי התורה לא נוצרו רק כדי לסדר את חייו של עם ישראל בצורה טובה. במקורם אלו הם חוקים אלוקיים, שאף הקב"ה מקיים אותם. לפרשות בהר בחוקותי.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    14/05/04 00:00

  • מהי האלטרנטיבה? - לפרשת בהר בחוקותי

    הכל ניסה עם ישראל לעשות מול אויביו. חיפש דרכים לשלום, נתן בהם אמון עד כדי נתינת כלי נשק לידיהם, החזיר שטחים "כבושים", דיבר ודיבר ועשה ועשה, והנה הגענו למה שהגענו. רק דבר אחד לא ניסינו. לטפל בעצמינו... לחזור לעצמנו. להאמין בכחו ובנצחיותו, בחסנו ובנחישותו של עם ישראל, הבאים מכח אמונתינו בה' יתברך ובתורתו. עוד לא ניסינו לראות מה יקרה אם בחקתי תלכו... לפרשות בהר בחוקותי.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    13/05/04 00:00

  • ''עשה רצונך כרצונו''

    פעמים רבות עומד האדם הדתי אל מול מצב בו רצונו והרצון הא-לוקי מתנגשים אחד בשני. הפיתרון הקלאסי והמוכר הוא הכפפת הרצון האנושי אל מול הרצון הא-לוקי ברובד המעשה.

    גדעון דוקוב

    10/05/04 00:00

  • ''נגע הנתק'' או ''צר(ע)ת ההתנתקות'' - לפרשת תזריע מצורע

    אי אפשר בימים אלה לעסוק בענין הנתק, בלא לעמוד על כך שניתוק ממקור החיים של עם ישראל - מוביל להתנתקות. המתייחס לעם ישראל ולארץ ישראל בהסתכלות של חולין, בתפיסה ביטחונית-מדינית בלבד ללא האמונה בה' המחיה את ישראל בארצו - הרי שתפיסה זו עצמה מובילה להתנתקות. לפרשות תזריע מצורע

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    22/04/04 00:00

  • טהרה = טוהר שלה?

    מה ההבדל בין טָהֳרָה לטָהֳרָהּ?

    הרב ברוך ברנר

    22/04/04 00:00

  • ונתן הכהן על תנוך אזן המטהר הימנית ועל בהן ידו הימנית ועל בהן רגלו הימנית

    מה מטרתו של תהליך הטהרה של המצורע ביום טהרתו?

    הרב כרמיאל כהן

    22/04/04 00:00