לאחר 10 שנות דיונים: ההרשעה ופסק הדין של ברוך מרזל

בית המשפט השלום בירושלים גזר על פעיל הימין ברוך מרזל, שנה שלמה לא להתעמת עם פעיל השמאל עיסא עמרו, זאת כחלק מהליך גישור למשפט שנמשך כבר עשור

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 10:52 יז באייר התשפג

לאחר 10 שנות דיונים: ההרשעה ופסק הדין של ברוך מרזל
ברוך מרזל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עשר שנים לאחר שנפתח תיק נגד ברוך מרזל בעקבות תלונה שהגיש נגדו עיסא עמרו החליט בית המשפט השלום בירושלים לקיים הליך גישור בנושא. בגישור סעיף של תקיפה הגורמת חבלה של ממש שונה לסעיף של "תגרה" ובכתב האישום המתוקן תואר אירוע הדדי. את מרזל ייצג בדיון עו"ד יצחק בם שהוביל לכך שבגזר הדין הוכרע שעל מרזל לא להעתמת עם עמרו במשך שנה בלבד. 

גזר הדין: מרזל לא יתקוף במשך שנה, אחרת ישב שבוע בכלא

ההרשעה מגיעה לאחר שבעבר הוגשה תלונה על ידי עמרו בטענה כי מרזל נכנס לחצר של הארגון 'יש דין' והכה אותו. המקרה ארע בערב שבת, לפני כעשור, בעת שמרזל עשה את דרכו לתפילת ערב שבת במערת המכפלה, כאשר הוא פגש את עמרו וארגונו מתכננים, לטענתו, פרובוקוציות נגד חיילי צה"ל. מרזל ניגש לעבר עמרו ואמר לו שהשבת לא יעשה בעיות. כתוצאה מכך התפתח במקום עימות קל בין השניים שהוביל את עמרו להגיש תלונה במשטרה כנגד מרזל, בה הוא טען שמרזל היכה אותו ובעט בו וגרם לו חבלה. 

ברוך מרזל

ברוך מרזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מדובר בהליך משפטי ארוך שגדל מעבר למימדיו הטבעיים"

לאחר חקירת המקרה, החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד מרזל, אלא שארגון "יש דין" הגיש ערר על ההחלטה, מה שגרם לתיק להיפתח מחדש. לאחרונה, הופנה התיק לגישור בפני נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט שמואל הרבסט. כתוצאה מהליך הגישור הוחלט לבטל את האישום ולרכך את ההאשמות. "מדובר בהליך משפטי ארוך שגדל מעבר למימידיו הטבעיים, ונדמה שסופו ראוי להסתיים", קבע נשיא בית המשפט השלום בירושלים.

עו"ד יצחק בם, שייצג את מרזל, מסר בתגובה: "התיק הזה הוא אנדרטה לאכיפה בררנית מצד אחד וטמטום תביעתי מצד שני. לו היה מדובר בתיק רגיל של סכסוך שכנים, התיק היה נסגר ולא נפתח מחדש". לדבריו: "התביעה התעוררה לפתוח את התיק מחדש ולהגיש כתב אישום רק כי זה ברוך מרזל. המניעים הפסולים זועקים והם שהביאו לאחר עשר שנים של הליכים, להליך גישור והסדר מקל".