ברוך מרזל נחסם בשער שכם: "ממשלת בן גביר נכנעת לטרור"

פעילי ימין לא הורשו לעבור בשער שכם בעיר העתיקה בירושלים, ותקפו את המדיניות של הממשלה והעומדים בראשה: "חבל שמה שרואים מפה לא רואים משם, ושהכיסא של עור צבי משנה את הראש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 08:06 ה בשבט התשפג

ברוך מרזל נחסם בשער שכם: "ממשלת בן גביר נכנעת לטרור"
ברוך מרזל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה שרואים משם: פעילי ימין, ביניהם ברוך מרזל, הגיעו אמש (ה') לצעדה ליד שער שכם, והגישה שלהם נחסמה על ידי כוחות המשטרה בעקבות הנחיה שקיבלו מהדרג המדיני. המפגינים מחו נגד יושב ראש עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי בעקבות הסגירה.

מרזל: "ממשלה של נתניהו ובן גביר נכנעת לחמאס ויותר חלשה ממשלת בנט ובר לב"

הפעילים, אנשי ימין המאוכזבים מבן גביר ותומכים במרזל, קראו נגד בן גביר: "בן גביר חלש מול חמאס", ומרזל אף אמר: "ממשלה של נתניהו ובן גביר נכנעת לחמאס ויותר חלשה ממשלת בנט ובר לב".

על בן גביר אמר מרזל: "חבל שמה שרואים מפה לא רואים משם, ושהכיסא של עור צבי משנה את הראש. אני קורא לו לפתוח את ירושלים, לא יכול להיות מצב שהטרור הערבי יגרמו למשטרה לא לאפשר ליהודים להיכנס".


(מרזל בשער שכם, צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים)

נתניהו ובן גביר בעימות: "אין לנו רצון להבעיר את השטח לפני הרמדאן"

כזכור, בצהריים התעמתו ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר בדיון הביטחוני המיוחד שנערך סביב השאלה האם לאפשר קיום צעדת פעילי הימין בשער שכם ברקע החשש מהסלמה ביטחונית. לפי דיווח של חדשות 13, ראש הממשלה נתניהו הזהיר: "יש פה חבית נפץ שנמצאת על אבק שריפה". בהמשך הדגיש כי "אנחנו לא צריכים להיות במסר מתנצל על התקיפה שהייתה היום - אבל חייבים למנוע חיכוכים, לתחום את העניין ולהרגיע. אין לנו רצון להבעיר את השטח לפני הרמדאן".

לכשנתניהו סיים, השר בן גביר שאל את הנוכחים: "מכוח מה אתם תמנעו את נוכחות האנשים הללו בשער שכם?". המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל השיב לו: "יש לנו אפשרות לעשות זאת, אם כך ימנע סיכון ביטחוני גדול יותר", ונתניהו הוסיף: "עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם היום".