מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כניסה לרפיח או משא ומתן: ההצעה המצרית שעל שולחן הקבינט בשעה זאת

ברשת "אל חדת" דווח כי מצרים הציגה לרמטכ"ל ולראש השב"כ יוזמה חדשה לעסקת חטופים. על פי הדיווח, היוזמה כוללת הקפאה מוחלטת וסופית של הכניסה לרפיח בתמורה להחייאת המשא ומתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/24 15:31 יז בניסן התשפד

כניסה לרפיח או משא ומתן: ההצעה המצרית שעל שולחן הקבינט בשעה זאת
עזתים בסמוך לרפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

המגעים לעסקת חטופים: גורם מצרי אמר לרשת החדשות "אל חדת" כי מצרים הציגה לרמטכ"ל הרצי הלוי ולראש השב"כ יוזמה חדשה לעסקת חטופים. על פי הדיווח, היוזמה כוללת הקפאה מוחלטת וסופית של הכניסה לרפיח בתמורה להחייאת המשא ומתן, והפסקת אש למשך כשנה מצד ישראל, בתמורה ל"הקפאת הפעילות הצבאית נגד ישראל" מצד חמאס. הקבינט הבטחוני דן בהצעה המצרית. כך על פי "אל חדת".

ההצעה שהוצגה - עסקת חטופים בשלושה שלבים

בתוך כך, עסקת החילופין שהוצגה תתבצע בשלושה שלבים, כאשר כל שלב יימשך שישה שבועות. בהצעה היה כלול גם ערבויות בינלאומיות להקמת מדינה פלסטינית, לפי לוח זמנים שלא יעלה על כ-18 חודשים. על רקע המחאות הרבות שקוראות לעסקת חטופים מידית, נפגשו משפחות החטופים אמש (ד') עם גל הירש, הממונה מטעם הממשלה על השבויים והנעדרים.

גל הירש |

גל הירש | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"הלוואי וחמאס היה משחרר כל יום סרטון של חטוף וחטופה"

במהלך השיחה סיפרה צנגאוקר איך הרגישה כשנחשפה אמש לסרטון שפרסם חמאס, בו נראה החטוף הרש גולדברג פולין, כשהוא קטוע יד: "צמרמורת בכל הגוף. לראות את הילד שלך חי, זו הקלה, הלוואי וחמאס היה משחרר כל יום סרטון של חטוף וחטופה. אני כל כך שמחה בשביל ההורים המדהימים שלו שנלחמים ללא הרף בהסברה הבינלאומית ואני כל כך מקווה שבאמת מדינת ישראל תביא עסקת חטופים".