בית המשפט הכריע: בנצי גופשטיין וברוך מרזל - נפסלו מהתמודדות לכנסת

בית המשפט העליון קבע כי בנצי גופשטיין וברוך מרזל, מרשימת עוצמה יהודית, לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת. בן גביר: "החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". גופשטיין: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/19 21:52 כד באב התשעט

בית המשפט הכריע: בנצי גופשטיין וברוך מרזל - נפסלו מהתמודדות לכנסת
נפסלו. מרזל וגופשטיין, צילום: פלאש 90

החלטה צפויה מראש. בנצי גופשטיין וברוך מרזל, מתמודדי עוצמה יהודית, לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת. כך פסק הערב (א') בית המשפט העליון, בהחלטה בעתירת התנועה הרפורמית והמחנה הדמוקרטי, שערערו על החלטת ועדת הבחירות המרכזית שאישרה את מועמדותם.

במפלגת עוצמה יהודית הגיבו להחלטה. עו"ד איתמר בן גביר, מס' 1 ברשימה, אמר: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

ברוך מרזל מסר כי: "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

כזכור, את הדיון שהתקיים בערעור בבית המשפט העליון, ביום רביעי שעבר, החליט גופשטיין להחרים, וכתב כי "אין לי ציפיות גדולות ממי שהכשיר את מי שתומך ברצח חיילי צה"ל". בהמשך פרסמנו כי גופשטיין עסק בזמן הדיון בהבאת אישה יהודייה מרצועת עזה לישראל

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו וכמו בפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור.
בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט".