צפו בלו"ז ראש הממשלה: כמה פעמים הוא נפגש עם בנט?

לו"ז הפגישות של ראש הממשלה עם השרים השונים ועם גורמים בטחוניים נחשף בצורה חלקית. כמה פעמים נפגש נתניהו עם לפיד וכמה עם הרב שי פירון?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/03/15 15:47 ב בניסן התשעה

צפו בלו"ז ראש הממשלה: כמה פעמים הוא נפגש עם בנט?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר חשיפת היומנים של יו"ר הבית היהודי ושרים נוספים, גם ראש הממשלה פותח, גם אם באופן חלקי ביותר מטעמי ביטחון בעיקר, את יומניו לציבור.

במסמך שמפרסמת התנועה לחופש המידע, היא חושפת את לו"ז הפגישות של ראש הממשלה עם השרים השונים, ועם גורמים מדיניים, תוך כדי הפתעה בדבר מספר פגישות נמוך או גבוה עם שרים שונים.

נתניהו נפגש בסך הכל בשנת 2013 155 פעמים עם גורמים מדיניים, ו-117 בשנת 2014. הוא השתתף ב60 אירועים וטקסים בשנת 2013 וב-2014 ב-85 אירועים שכאלו. בסך הכל היו בשנת 2013 43 ישיבות ממשלה בהם השתתף, וב-2014 - 46 ישיבות. בנוסף היה בשנה הקודמת 41 פעמים בכנסת, ובשנה לפניה 47 פעמים.

ומה עם פגישות עם השרים מהציונות הדתית? ראש הממשלה נפגש עם יו"ר הבית היהודי 9 פעמים בשנת 2013. בשנת 2014 הוא נפגש עמו 20 פעמים, בין היתר כפי הנראה במבצע צוק איתן ועל רקע הקדמת הבחירות. יש לציין כי ביחס לרוב השרים, נפגש נתניהו עם בנט לא מעט, כשבנט ממוקם במקום הרביעי מבחינת כמות הפגישות עם רה"מ - עוד קודם לפגישותיו של נתניהו עם שר החוץ ליברמן.

פגישותיו עם שר הבינוי אורי אריאל הינם לעג לרש, בעיקר לנוכח העובדה שאחד הנושאים המשמעותיים שעל הפרק בשנים האחרונות הוא נושא יוקר הדיור. בשנת 2014 הוא נפגש עם אריאל פעם אחת, וב-2013 הוא לא נפגש איתו אפילו פעם אחת.

ומה בנוגע לשר הרב שי פירון, שר החינוך של מדינת ישראל? גם איתו הפגישות היו מעטות ביותר. ב-2013 נפגש רה"מ עם פירון פעמיים, ובשנת 2014 פעם אחת בלבד. עם השר אורי אורבך ז"ל הוא נפגש פעם אחת ב-2013 ואף לא פעם אחת ב-2014.

לרשימה המלאה של פגישות רה"מ עם השרים.

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "במענה לבקשת חופש מידע, שהוגשה מטעם התנועה לקבלת יומנו של ראש הממשלה נשלחה ממשרד ראש הממשלה טבלת וורד, שהתפרסה על פני שני עמודים, בה פורטו סך כל הפגישות שקיים ראש הממשלה עם השרים וכן מספר פגישות מדיניות, אירועים וטקסים, ישיבות ממשלה וביקורים בכנסת. לא ניתן לקבל מענה זה כעומד בדרישות החוק. נראה, כי ישנה תהום בין האופן בו משרד ראש הממשלה מפרש את חוק חופש המידע, לבין הדרך בה התנועה מבינה אותו. לפיכך, לא נותר אלא לפנות לבית המשפט בכדי שיכריע במחלוקת. מצער ללמוד, שבמשרד עושים ככל הניתן כדי להימנע מלמסור לציבור דין וחשבון אודות התנהלות ראש הממשלה. מדובר במידע אלמנטרי, שלציבור זכות לראותו, מאחר וכספי המיסים שמשלם הציבור מממנות אותו".