שבוע קשה לבן גביר - ולקואליציה: סקר מנדטים

השר לביטחון לאומי מתחיל לרדת בסקרים, בעוד ישראל ביתנו וש"ס מצליחות לעקוף את עוצמה יהודית בדירוג. גם נתניהו מאבד גובה ועומד על 17 מנדטים בלבד, לעומת גנץ שמתחזק שוב | הסקר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 08:25 ב באייר התשפד

שבוע קשה לבן גביר - ולקואליציה: סקר מנדטים
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זורח בסקרים מתחילת המלחמה. רפורמת חלוקת הנשק שלו, והדרישה למלחמה עוצמתית וללא פשרות בעזה העלו את קרנו בעיני רבים. כך, בסקרי המנדטים האחרונים נראתה מגמה ברורה של עלייה בהצבעות למפלגת עוצמה יהודית, כשבן גביר זכה לא אחת למספרים דו ספרתיים כגון 12 או 10 מנדטים.

הליכוד בירידה - ש"ס וליברמן נוסקים

אלא שבשבוע האחרון נרשמה ירידה של הקואליציה בסקר שערכו מעריב בשיתוף לזר מחקרים, ולאחר הנזיפה שקיבל מנשיא המדינה, צונח בן גביר בחזרה לתשעה מנדטים אך עדיין שומר על מיקומו הגבוה בטבלה. גם נתניהו מאבד גובה השבוע ורושם 17 מנדטים בלבד. לעומתם, המפלגה של בני גנץ, המחנה הממלכתי, מתחזקת שוב ועומדת על 32 מנדטים.

מפלגת יש עתיד שומרת על יציבות עם 13 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו מפתיעים עם 11, וש"ס נוסקים ומשיגים מספר דו ספרתי - 10 מנדטים. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, חדש תעל 5, ורע"מ, הציונות הדתית, מרצ והעבודה זוכות כל אחת ל-4 מנדטים. גדעון סער ובל"ד נשארים מחוץ לרשימה. מפת הגושים מראה כי הקואליציה אכן בירידה, ועומדת על 47 מנדטים, לעומת האופוזיציה (ללא חדש תעל) שרושמת 68 מנדטים.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368