הכוחות עוזבים את שדרות - והתושבים זועמים: "צה"ל לא דואג לנו"

על אף שרקטות עדיין משוגרות לכיוון העוטף, והמלחמה ברצועה נמשכת, במערכת הביטחון מתחילים להוציא את הכוחות מהעיר. התושבים חוששים ומבוהלים: "מכניס את הילדים לחרדה. תחושה שלא עושים את הנדרש כדי להגן עלינו"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 09/05/24 21:24 א באייר התשפד

הכוחות עוזבים את שדרות - והתושבים זועמים: "צה"ל לא דואג לנו"
כוחות מחוץ לבית ספר בעיר, צילום: Liron Moldovan,Flash90

בעוד שהשיגורים מכיוון רצועת עזה אל עבר העוטף נמשכים, במערכת הביטחון החליטו דווקא להוריד הילוך בעיר שדרות, ולהקטין את כמות כוחות הסדיר והמילואים בעיר. התושבים, שבחרו לחזור על אף הלחימה שמתרחשת קילומטרים ספורים מביתם, מתוסכלים: "ההרגשה היא שצה"ל עושה מה שהוא רוצה ולא דואג לנו".

תחושת חרדה בקרב הילדים

שמואל פחימה הוא תושב שדרות וחבר קהילת 'רעות' בעיר, ולו שלושה ילדים. הקטן שבהם נולד במהלך המלחמה. הוא סיפר על הזעם והחשש בקרב התושבים: "דילול הכוחות ברצועה גורם לתחושות קשות, מגביר את תחושות החרדה בקרב המשפחות ופוגע במידת האמון שלנו בצבא ובממשלה בתחושה שלא עושים את הנדרש כדי להגן עלינו כראוי". דילול הכוחות בעיר, הדגיש פחימה, "מכניס אותנו ואת הילדים לחרדה".

כוחות צה"ל מחוץ לבית ספר בעיר

כוחות צה"ל מחוץ לבית ספר בעיר צילום: Liron Moldovan,Flash90

"לכך גם מצטרפות התחושות הקשות מהפרסומים הקשים על אמברגו אמריקאי שצפוי בהכרח להוריד את עצימות המלחמה. צריך לזכור שתושבים הסכימו לחזור לשדרות רק בזכות הבטחה מפורשת של הממשלה שאנחנו חוזרים למציאות של חיים נורמליים ששונה בתכלית ממה שהורגלנו בעשורים האחרונים" הזכיר פחימה.

"דורשים הגנה - שלא קיבלנו כשהיינו זקוקים לה"

עוד מוסיף פחימה ואומר: "ההרגשה היא שצה"ל עושה מה שהוא רוצה ולא דואג לנו. היינו מבינים אם רידוד הכוחות היה נעשה לאחר ניצחון מוחלט. אבל עכשיו צה"ל צריך להגן עלינו. נשק זה הרתעה וחייבים אותה כאן. צה"ל יכול להילחם בכמה גזרות כפי שעשינו במלחמות ישראל בהיסטוריה ותפקידו לשמור על אזרחי המדינה כראוי. אנו דורשים הגנה כמו כל אחד אחר במדינה, מה שלא קיבלנו כשהיינו זקוקים לה."


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368