האלוף במיל' זעם: "תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר"

עמוס גלעד הגיע להתראיין בתכנית של איתמר פליישמן ועו"ד גיא בוסי בגלי ישראל והתרגז על השאלות: "תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 17:03 א באייר התשפד

האלוף במיל' זעם: "תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר"
איתמר פליישמן, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

האלוף במיל' עמוס גלעד התראיין הבוקר (ה') בתכניתם של איתמר פליישמן ועו"ד גיא בוסי בראיון שיצא משליטה. "ארצות הברית היא בעלת ברית יחידה במינה ואין לנו פה ביטחון לאומי בלי ארצות הברית", טען גלעד, "אנחנו לא יכולים להתגרות בהם עם כל מיני הצהרות של שרים ומדיניות מתריסה, צריכים להיות נבונים אחרת ניפגע קשות".

הראיון בגלי ישראל יצא משליטה: "אנחנו לא מתקפלים כשמישהו מאיים עלינו"

בהמשך שלף פליישמן ציטוט של גלעד, ערב השבעה באוקטובר: "יש לנו אליטה מצוינת, ראש שב"כ מצוין, ראש אמ"ן מצוין ואני לא חושב שיתקפו אותנו". על כך הגיב גלעד: "זה לא נכון. יש לי ציטוטים שאמרתי שבספטמבר יהיה ספטמבר השחור ואוקטובר האדום". על תופעת הסרבנות הגיב: "אני לא קורא לזה סרבנות. יצאו התרעות שהחלשת ישראל הדמוקרטית מבפנים היא הדבר שגרם לזה".

פליישמן השיב: "אתה טענת שהסכם הגז עם חיזבאללה ימנע מהחיזבאללה לתקוף אותנו", והמרואיין לא התכחש: "זה היה נכון לאז. מה שהשתנה הוא שנכנסנו לחולשה אחרי שהחמאס תקף אותנו. ההסכם ההוא מנע בזמנו את המתקפה של חיזבאללה על מתקני הגז". לסיום, נשאל גלעד היכן טעה לפני השבעה באוקטובר, והשיב: "לא טעיתי. רק תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר".

פליישמן לא התרגש: "אנחנו לא מתקפלים כשמישהו מאיים עלינו", הבהיר, "אתה תמכת בסרבנות ובאנשים שהפקירו את ביטחון המדינה. אתה תמכת בהסכם הגז וחיזבאללה פעלו נגדנו. אתה טענת שהחמאס מורתע וקיבלנו את השביעי באוקטובר".