מקורבו של ביידן תוקף את ההחלטה לעצירת הסיוע - ולועג לו

המיליארדר הישראלי-אמריקני וחברו של ביידן, תוקף את הנשיא על החלטתו יוצאת הדופן וטען כי מדובר בהחלטה "רעה בכל הרמות". הוא אף עקץ אותו על הניסיון למצוא חן בעיני הבוחרים: "יש יותר בוחרים יהודים שדואגים לישראל מאשר בוחרים מוסלמים שדואגים לחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 19:48 א באייר התשפד

מקורבו של ביידן תוקף את ההחלטה לעצירת הסיוע - ולועג לו
חיים סבן, צילום: נחלת הכלל, ויקיפדיה

איש העסקים והמליארדר הישראלי - אמריקאי, חיים סבן, הוא אחד ממקורביו של ביידן, ומהתורמים העיקריים למפלגתו. עם זאת, הוא הופתע כששמע על ההחלטה של נשיא ארצות הברית לעצור את משלוחי הנשק לישראל, ופנה אליו במכתב אישי בו כינה את ההחלטה "רעה", והפציר בנשיא לשקול מחדש.

"החלטה רעה בכל הרמות"

"אנחנו, ארצות הברית, כפי שציינו כמה פעמים, מאמינים שאת חמאס חייבים להביס", כתב סבן. "הנשיא, החלטת לעצור שליחת חימושים לישראל כדי להשיג את המטרה הזו. גם בלי קשר לישראל, זה שולח מסר נוראי לבנות בריתנו באזור ומעבר. שאנחנו יכולים להתהפך מלעשות את הדבר הנכון עקב לחץ פוליטי".

סבן נגע בנקודה שרבים בארצות הברית העלו. לטענתם, עקב הבחירות המתקרבות חושש ביידן כי יאבד מצביעים עקב תמיכתו בישראל, ולכן נוקט בצעדים דוגמת עצירת הסיוע. סבן עקץ את ביידן וכתב: "בוא לא נשכח שיש יותר בוחרים יהודים שדואגים לישראל מאשר בוחרים מוסלמים שדואגים לחמאס. החלטה רעה, רעה, רעה, בהתבסס על כל הרמות. בבקשה שקול אותה מחדש. תודה, חיים".