נתניהו משיב לבג"ץ על חוק הנבצרות: "בניגוד לרצונם הברור של מיליוני אזרחים"

ראש הממשלה נתניהו השיב לבג"ץ בשורה של טענות נגד העתירות לביטול חוק הנבצרות. "העתירות מבקשות לקבוע שמיליוני אזרחים טרחו לשווא למימוש זכות ההצבעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 18:19 ו בתשרי התשפד

נתניהו משיב לבג"ץ על חוק הנבצרות: "בניגוד לרצונם הברור של מיליוני אזרחים"
MARC ISRAEL SELLEM/POOL, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ה') את תשובתו לעתירות נגד חוק הנבצרות, ברקע הדיון הצפוי בבג"ץ שייערך בהרכב מורחב של 11 שופטים. בתשובתו כתב נתניהו: "קבלת העתירות, משמעותה אחת: רמיסה ברגל גסה את הכרעתם של רבבות אזרחי ישראל". בהמשך האשים נתניהו: "העותרים מבקשים להפוך את בית המשפט לשחקן נוסף בבחירות הדמוקרטיות".

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות

הדיון בבג"ץ על עילת הסבירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות"

עוד כתב נתניהו כי "העתירות מבקשות לקבוע למעשה ללא כל סמכות בדין, שמיליוני אזרחים טרחו לשווא למימוש זכות ההצבעה". בהמשך, טען כי בתחילה הם ניסו לשכנע את הבוחר שלא לבחור ברשימות הימין, ומשלא עלה הדבר בידם, "הם דוחקים בבית המשפט להפר את עקרון הפרדת הרשויות, לבטל את רצון הבוחרים, ולהותיר אפשרות שתביא לבחירה אחרת, ללא בחירות דמוקרטיות, בניגוד לרצונם הברור של מיליוני אזרחים".

היועמ"שית לבג"ץ: לדחות את חוק הנבצרות

בסיום התשובה נכתב: "עם כל הכבוד לעותרים, במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות של אפלטון וקולו של כל אחד מבוחרי סיעות הקואליציה - שווה לקולו של כל אזרח אחר". כזכור, בתחילת השבוע היועמ"שית הגישה את תשובתה לעתירות, וביקשה לדחות את תחולת החוק לכנסת הבאה "כדי לעצב את ההסדר במבט צופה פני עתיד". בכתב התשובה טענה היועמ"שית כי "חוק יסוד אינו יכול לשמש כמעין משאב פרטי המסלק מן הדרך בעיות פרסונליות מתחום טוהר המידות והדין הפלילי".

בחודש שעבר הודיע בג"ץ כי יקיים דיון מורחב של 11 שופטים בעתירות על חוק הנבצרות, והורה למדינה לנמק מדוע לא לדחות את תחולתו. השופטים שידונו בחוק הם הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, עמית, סולברג, ברק-ארז, ברון, מינץ, אלרון, וילנר, גרוסקופף ושטיין.