ראשי הקואליציה לבהרב מיארה: "ניסיון מאולץ ומופרך"

לאחר שפרסמה את התנגדותה לחוק הנבצרות, בו ידון בג"ץ על בעתירות שהוגשו נגד ראש הממשלה, משבים ראשי הקואליציה. בהודעה שפרסמו הם טוענים: "בדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 18:05 ז באב התשפג

ראשי הקואליציה לבהרב מיארה: "ניסיון מאולץ ומופרך"
סמוטריץ' ודרעי, משיבים אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי הקואליציה משיבים ליועמ"שית, זאת לאחר שתקפה את חוק הנבצרות והודיעה כי לא תגן עליו בבג"ץ ואף תמליץ לבית המשפט לבטל את החוק. "תשובת היועמ"שית לעתירה" הם כותבים, "היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה". 

תגובת ראשי הקואליציה

"ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה" הם מוסיפים ותוקפים את בהרב מיארה: "הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו". 

בן גביר ולוין, תוקפים את היועמ"שית

בן גביר ולוין, תוקפים את היועמ"שית צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

היועמ"שית: "להורות על הפיכת הצו על תנאי לצו מוחלט"

לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט.

היועמ"שית כתבה בחוות הדעת כי, "בשלב דיוני זה יש מקום למתן צו על- תנאי, שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא וליתן טעם מדוע לא יבוטל תיקון מס ' 12 לחוק היסוד, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת; ובסופו של יום יש להורות על הפיכת הצו על- תנאי לצו מוחלט".