מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא

מערכת הבחירות לכנסת ה-24 כבר יצאה לדרך ותמשך עד ליום הבחירות שיתקיים ב-23.03.21, י' בניסן תשפ"א. עד אז צפויה דרך ארוכה למפלגות ולמצביעים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 17/01/21 20:31 ד בשבט התשפא

מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא
צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יום הבחירות לכנסת ה-24 יתקיים ביום שלישי, י' בניסן התשפ"א 23.03.2021. החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד 22:00 בערב, יוכלו אזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות הרביעיות מזה שנתיים.יום הבחירות לכנסת יהיה ארבעה ימים לפני חג הפסח והוא יום שבתון שניתן לא לעבוד בו מבלי שינוכה על כך יום חופש. 

מתי הבחירות?

מערכת הבחירות תימשך 90 יום. בתאריכים 3-4 בפברואר, המפלגות יגישו לוועדת הבחירות את רשימות המועמדים מטעמן. הוועדה תבחן את התאמתם וכשירותם של המועמדים, כשלציבור ניתנת ארכה של שבוע לעתור נגד התמודדותה של רשימה זו או אחרת.

שבועיים לפני הבחירות, ב-9 במרץ, ייצאו לדרך גם שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו, ויומיים לאחר מכן תיפתח כבר ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל. 11 יום לפני הבחירות הוא היום האחרון בו ניתן לעשות "הסכמי עודפים" בין המפלגות. שלושה ימים קודם ליום הבחירות, כלומר מיום שישי שלפני, ייאסר על פרסום סקרים בכלי התקשורת.

החוק קובע כי ועדת הבחירות תפרסם את תוצאות הבחירות הסופיות בתוך שמונה ימים אחרי יום הבחירות - כלומר: ב-31 במרץ לכל המאוחר - כשאת הערעורים על התוצאות יהיה ניתן להגיש עד 22 ימים לאחר הבחירות (14 באפריל 2021).

  • 3-4 בפברואר - הגשת הרשימות לוועדת הבחירות.
  • 10 בפברואר - מועד אחרון לעתור לפסילת רשימה מהתמודדות.
  • 9 במרץ - תחילת שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו.
  • 11 במרץ - תחילת ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל.
  • 19 במרץ - לא ניתן לפרסם סקרים בתקשורת.
  • 23 במרץ - יום הבוחר.

בחירות לכנסת ה-24 בצל הקורונה

לפני שהכנסת ה-23 התפזרה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לניהול הבחירות לכנסת ה-24 בזמן קורונה.

לפי החוק, ייוחדו קלפיות ייעודיות לבוחרים אשר נדרשים לחובת בידוד, וקלפיות נפרדות לחולים. בוחר שחייב בבידוד יוכל לצאת ממקום הבידוד לצורך ההצבעה בלבד, וזאת על פי תנאים שייקבעו במיוחד על ידי יו"ר הוועדה המרכזית. ועדת הבחירות תקבע הוראות בטיחות והיגיינה גם לגבי כלל הקלפיות, למשל בכל הנוגע להגבלות התקהלות, תפוסה מירבית, ועוד.

עוד הוסכם כי ועדת הבחירות תוכל להורות על הצבעה במעטפות כפולות במקרה של זיהום קלפי בנגיף הקורונה, וכי ועדת הקלפי תציין לצד שמו של הבוחר את שעת הצבעתו לצורך חקירה אפידמיולוגית - או חקירה פלילית במקרה של חשד לפגיעה בטוהר הבחירות.

כמו כן, לראשונה יוצבו קלפיות מיוחדות בבתי אבות ובבתי דיור מוגן בהם מתגוררים יותר מ-30 דיירים, ותיבחן האפשרות לעשות זאת גם במוסדות קטנים יותר.