לפיד ויעלון נפרדים: תל"ם תרוץ לבחירות בנפרד

י"ור יש עתיד איחל הצלחה ליו"ר תלם בחשבון הטוויטר שלו. השבוע צפויים השניים יודיעו רשמית על ריצה נפרדת, ההערכה היא כי תל"ם לא עוברת את אחוז החסימה ותאלץ להתאחד מחדש עם מפלגה אחרת

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/01/21 23:06 כה בטבת התשפא

לפיד ויעלון נפרדים: תל"ם תרוץ לבחירות בנפרד
לפיד ויעלון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד פירוק בכחול לבן המקורית, והפעם יש עתיד ותל"ם עומדות להיפרד, ובכך תהפוך להיות מפלגת מרכז נוספת לקראת הבחירות הבאות. הערב (ש') החל משה (בוגי) יעלון בקמפיין נפרד ותלה שלטי חוצות על קריאה להצביע לו ולמפלגתו תל"ם.  הערב גם יו"ר יש עתיד הצהיר על הפרידה בינו ובין יעלון על ידי ברכת הצלחה בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעריך ומכבד מאוד את בוגי יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

צילום: ללא

הדיבורים על פרידה בין השניים קיימת כבר מספר שבועות, עוד מאז שהרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, שקל להיכנס לפוליטיקה. אז קיווה יעלון כי אייזנקוט יכנס תחתיו ברשימת תל"ם, דבר שאולי היה מביא לו מספר מצביעים נוסף, אך לבסוף אייזנקוט הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. הפרידה טרם יצאה בהודעה רשמית, אך ההצהרות הערב כבר חתמו את הספקות בנושא. מדובר בפרידה נוספת מיש עתיד, לאחר פרישתו של עופר שלח וקמת מפלגת התנופה. ועוד פירוק נוסף מכחול לבן של לפני סבב הבחירות האחרון אז הייתה מפלגה גדולה של 33 מנדטים, וכעת יש עתיד מוערכת עם 16 מנדטים בבחירות הבאות.

יעלון שרץ בנפרד לא צפוי לעבור את אחוז החסימה לבדו, כמו עופר שלח והתנופה, ויאלץ לחבור שוב למפלגה אחרת. לאחר שבבחירות הקרובות כחול לבן רצה עם שלושה רמטכ"לים במפלגה, נראה שבבחירות הבאות כנראה לא יוותר אף רמטכ"ל בכנסת. כזכור, גבי אשכנזי הודיע על פרישה מחיים הפוליטיים, וכחול לבן בראשות בני גנץ ממשיכה לרדת בסקרים, ושווה כעת רק 4 מנדטים וספק אם תצליח לעבור את אחוז החסימה. במידה ויעלון לא ימשיך לרוץ עצמאית הערכה היא כי גם הוא לא יעבור את אחוז החסימה, ובכך תקום כנסת ללא רמטכ"לים לשעבר.