נערכים לבחירות: ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים

שתי המפלגות שמימין לליכוד הודיעו על חתימת הסכם עודפים ביניהן, במועד שנחשב מוקדם מאוד לחתימה על הסכמים כאלה. בהנחה שלא תהיה ריצה נפרדת של הציונות הדתית, נראה שהליכוד לא יחתום על הסכם עודפים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/01/21 15:29 כ בטבת התשפא

נערכים לבחירות: ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים
סער ובנט, צילום: פלאש 90

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, חתמו היום (ב׳) על הסכם עודפים בין המפלגות בבחירות הקרובות. כך הודיעו שתי המפלגות אחר הצהריים.

איום על סמוטריץ'? ימינה במגעים עם הבית היהודי

הכניסה של סער להתמודדות בראשות מפלגת נפרדת פגעה קשות בסיכוים של ימינה וכמות המנדטים שלה בסקרים, שנחתכה בכעשרה מנדטים ברוב הסקרים, אך נראה כי שתי המפלגות, שמעוניינות לשאוב קולות מהליכוד, ישתפו פעולה לפחות מאחורי הקלעים.

משמעות החתימה על ההסכם היא, במועד שנחשב למוקדם מאוד לחתימה על הסכם מסוג זה, הוא שקיים סיכוי משמעותי שלליכוד לא תישאר מפלגה לחתום עמה על הסכם עודפים. בשתי מערכות הבחירות האחרונות חתמו בליכוד על הסכם עודפים עם ימינה, ולפני כן עם איחוד מפלגות הימין, ועוד קודם לכן עם הבית היהודי.


(בנט עוקץ את גדעון סער במליאה, לאחר הקמת מפלגתו)

כעת, כאשר באופן מסורתי ש"ס ויהדות התורה חותמות זו עם זו, ונראה כי בגוש השמאל-מרכז יחתמו המפלגות הרבות זו עם זו, ובכל מקרה לא עם הליכוד, בלפלגת השלטון, שכמי שצפויה להיות המפלגה הגדולה ביותר - על פי הסקרים כעת - ולכן עשויה להיות המרוויחה העיקרית מהסכם שכזה, לא יישאר עם מי לחתום על הסכם עודפים.

הסיכוי העיקרי כרגע של הליכוד הוא ריצה נוספת בימין, של מפלגה בראשות סמוטריץ'. בחדשות 12 דווח כי יו"ר האיחוד הלאומי לא ידע על החתימה בין בנט לסער, ונראה כי המתח בין ימינה לאיחוד הלאומי רק גובר. כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי בימינה מנהלים מו"מ מתקדם לאיחוד עם הבית היהודי, דבר שעלול להפחית עוד את המניה של סמוטריץ', במאבקו על מספר המקומות בעשירייה הראשונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן