מחאה בלי גבולות: אחד ממובילי ההפגנות הפרו פלסטיניות באירוויזיון - ישראלי

דרור פיילר, המוזיקאי הישראלי-שוודי, נודע בדעותיו הקיצוניות נגד ישראל ואף השתתף בעבר במשט המרמרה. כעת הוא מסביר למה הוא מפגין נגד ישראל במאלמו: "צריך להחרים כל דבר שמנסה להאדיר את מדינת ישראל כשהיא מבצעת מה שגובל ברצח עם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 12:38 ב באייר התשפד

מחאה בלי גבולות: אחד ממובילי ההפגנות הפרו פלסטיניות באירוויזיון - ישראלי
הפגנה פרו פלסטינית בשוודיה, ארכיון, צילום: Miriam Alster,FLASH 90

בשעה שעדן ושאר המתמודדים עסוקים בחזרות, מחוץ לאולם האירוויזיון במלאמו מתקיימות הפגנות ענק פרו פלסטיניות. אחד ממארגני המחאה הוא לא אחר מאשר אזרח ישראלי לשעבר בשם דרור פיילר. פיילר הוא פעיל שמאל רדיקלי ומוזיקאי ישראלי- שוודי, שהשתתף במשט המרמרה וקיבל צו הרחקה מישראל בשל כך.

דרור פיילר

דרור פיילר צילום: Gabriel Liljevall - Vänsterpartiet, CC BY 3.0, wikimedia

בשיחה עם כאן רשת ב' הבוקר (ו') הוא הסביר כי הרעיון מאחורי ההפגנות הוא שזה "לא זמן לחגיגה. כאשר אלפי אנשים נהרגו, נרצחו גם בישראל וגם בעזה. זה לא זמן לחגיגה, זה זמן לחשוב מה צריך לעשות כדי לפתור את הבעיה ולדאוג שאנשים יוכלו לחיות בשלום במרחב הגיאוגרפי בין נהר הירדן לים התיכון".

פיילר: "מדינת ישראל היא לא הנציגה של העם היהודי"

לטענתו ההפגנות לא פרו פלסטיניות: "הן בדיוק באותה מידה הפגנות פרו ישראליות. העם בישראל גם מפגין נגד ממשלת ישראל והמדיניות שלה". כשהמראיינת עימתה אותו עם העובדה שבהפגנה במלאמו מונפים דגלים פלסטינים וצלבי קרס, טען פיילר: "גם בישראל יש יהודים שנושאים דגלים פלסטינים, ולא היה שום צלב קרס", הכחיש.

הוא הסביר את המחאות נגד עדן גולן: "צריך להחרים את ישראל, וצריך להחרים כל דבר שמנסה להאדיר את מדינת ישראל, בזמן שהיא מבצעת מה שגובל ברצח עם. לא צריך להחרים מוזיקאים, אבל צריך להחרים אנשים שמייצגים את המדינה שמבצעת את הפשעים האלה". לבסוף הצהיר כי ההפגנות לא אנטישמיות כלל כיוון ש"מדינת ישראל היא לא הנציגה של העם היהודי".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368