ראש הממשלה בעיר נצרת: "עידן חדש מתחיל היום"

נתניהו סיים את ביקורו בקופת החולים בנצרת והגיע לנאום בעירייה. בדבריו אמר נתניהו כי הוא נרגש לראות את השינוי שחל בחברה הערבית כלפי מפלגת הליכוד. "מי שטוען שנזכרנו בציבור הערבי רק לקראת הבחירות או שהוא משקר או שלא יודע את העובדות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/21 16:34 כט בטבת התשפא

ראש הממשלה בעיר נצרת: "עידן חדש מתחיל היום"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע היום (ד') לביקור בעיר הערבית נצרת. את ביקורו פתח בקופת החולים המקומית, שם פגש את הצוותים הרפואיים. לאחר מכן הגיע לבניין העירייה ושם נשא את הצהרתו הפוליטית.  ח"כים מהרשימה המשותפת שהשתתפו בהפגנות האלימות בנצרת, נבלמו על ידי המשטרה. ח"כ סונדוס סאלח נגררה בכוח על ידי מספר שוטרים בחזרה לתוך ההמון שהפגין.

ראש הממשלה פתח את נאומו, ואמר: "במשך שנים גורמים פוליטיים בארץ עיוותו את דברי. בבחירות 2015 אמרתי אז ואומר גם היום, כוונתי לא הייתה להזהיר מעצם ההצבעה בבחירות של אזרחי ישראל הערבים. כל אזרחי ישראל יהודים וערבים כאחד צריכים להצביע. זוהי זכות דמוקרטית שאין שנייה לה בחשיבותה. כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת".

נתניהו הוסיף, "ואכן כמה שנים לאחר מכן כולכם ראיתם שהרשימה המשותפת התנגדה לארבעה הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאתי עם ארבע מדינות ערב. זה לא יאומן! היא התנגדה להסכמים היסטוריים שמקרבים יהודים וערבים אחד לשני, כפי שלא קרה בתולדות מדינת ישראל. לכן מיד לאחר הבחירות, הזמנתי מנהיגים ונציגים מהחברה הערבית למעון ראש הממשלה, הבהרתי את כוונתי והתנצלתי, אם דברי לא הובנו כהלכה ועושה זאת גם היום".

נתניהו התייחס לאנשי הרפואה הערבים: "אני מאמין שאזרחי החברה הערבית צריכים להיות חלק שווה בחברה הישראלית אני גאה בכל הרופאים. רעייתי שרה ואני לעולם לא נשכח טיפול המסור בהורינו היקרים ז"ל על ערש דווי. לעולם לא נשכח זאת. ולרופאים והאחיות העבים שנלחמים שכם אל שכם בקורונה לצד עמיתיהם היהודיים אני מבקש לומר בשם כל אזרחי ישראל: אתם חלק בלתי נפרד מהמלאכים בלבן שעוזרים לכולנו לנצח את הקורונה".

"אני גאה במהנדסים במורים ביזמים בנשות ואנשי העסקים של החבר הערבית. אני רוצה לראות את כולכם ממשיכים להשתלב בכל חלקי החברה הישראלית. לראות אתכם משתפים באופן מלא בסיפור ההצלחה הבינלאומי האדיר שנקרא מדינת ישראל, במסגרת מבצע חוזרים לחיים ואני בא מקופת החולים בנצרת".

על מבצע החיסונים, אמר: "אתה רואה את האח המנהל הערבי, האחיות, אתה רואה יהודים וערבים שמתחסנים שם במסגרת המבצע הזה חוזרים לחיים. אנחנו חוזרים כולנו לחיים שאהבנו. אחרי 17 שיחות שקיימתי עם מנהל פייזר ומנכ"ל פייזר אלברט בולה הבאנו מיליוני חיסונים לחסן את כל אזרחי ישראל עד אמצע מרץ יהודים וערבים כאחד. נהיה המדינה הראשונה בעולם שפותחת את הכלכלה שלה לערבים ויהודים כאחד. יחד נכנסנו לקורונה יחד נצא ממנה".

"זוהי הזדמנות להתחיל עידן חדש לכולנו זו הזדמנות להתחיל, אזרחים בין אזרחים יהודים וערבים עידן של כבוד עידן של שווין, של ביטחון אישי, של שגשוג. ידידי, הסכמי השלום שהבאתי עם מדינות ערב יביאו עוד הרבה השקעות עם איחוד האמוריות עם בחריין אלה השקעות שיטיבו עם כל אזרחי ישראל ובראש ובראשונה עם החברה הערבית".

ראש הממשלה התייחס להשקעה של ממשלתו בחברה הערבית: "מי שטוען שנזכרנו בציבור הערבי רק לקראת הבחירות, או שהוא משקר או שלא יודע את העובדות כי הרבה קודם לכן, לפני ארבע שנים עשיתי משהו ששום ראש הממשלה לא עשה לפני. העברתי את החלטה 922, החלטה להשקיע סכום עתק של 15 מיליארד שקלים בחברה הערבית ובישובים הערבים. אנחנו מכינים עוד תכנית לחמש שנים".

לסיום אמר נתניהו: "אני מחויב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחת ואחד מכם. אני רוצה שתוכלו להסתובב ברחובות היישובים שלכם בלי פחד, כמו שאתם מסתובבים בתל אביב. מיגרנו את הפשיעה במגזר היהודי ונעשה זאת גם במגזר הערבי. בקרוב מאוד נציג את התכנית המיוחדת למיגור הפשיעה".

ראש העיר: "בוא נתחיל בשלום עם הפלשתינים"

ראש העיר נצרת, עלי סלאם, הודה לראש הממשלה ונאם אחריו. "אני קוראים לי אלי סלאם ראש עיריית נצרת, איש שלום. אני מאמין בשלום, אני מאמין בקיום לא בדו-קיום. אני מאמין בקיום ואני חושב הגיע הזמן שנאמין בקיום ונאמין שאנחנו יכולים לחיות ביחד. אנחנו חיים ביחד, אבל אנחנו רוצים להרגיש את החיים יותר ביחד".

סלאם פנה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אני נמאס לי מ-48. אני מדבר בשם כל החברה הערבית. אנחנו מ-48 עד היום משלמים מחיר כבד, לא חשוב לי שהיו פיגועים. כשאני הייתי קם, שומע מישהו הלך, לא שאלתי יהודי ערבי צרפתי או גרמני. בן אדם. בן אדם נולד לחיות, לא נולד להרוג אותו.
אם זה מת מין אללה, זה מין אללה, אבל להרוג אותו זה אסור".

סלאם ביקש נתניהו שיפעל להביא שלום עם הפלשתינים: "אדוני ראש הממשלה, נמאס לנו. בקשה שלי אישית, של ראש עיריית נצרת, העיר הכי גדולה בחברה הערבית, ובשם כל אחד הגון שאוהב לחיות ואהוב שלום. בוא נתחיל בשלום עם הפלשתינים. אתה הוכחת שאתה יכול לעשות שלום. אבל הבקשה שלי שיהיה שלום, שלום אמיתי עם הפלשתינים. אני בתור ראש עיריית נצרת, אנחנו ערביי ישראל נהיה גשר לשלום. אנחנו נהיה גשר לשלום ואני דיברתי ואמרתי שהייתי פעם אצל אבו מאזן ודיברתי איתו על שלום. כל מה שאנחנו עושים, כל מה שאתה עושה וכל מי שעושה, אם לא יהיה שלום אמיתי עם הפלשתינים, זה לא טוב".

"אתה דיברת על המשותפת. אני אומר לך חלק גדול אני לא רואה אותם לא סופר אותם. וזה הוכח היום כשאתה היית בכלכלית כמה חבר'ה הפגינו. תחליפו תגידו שאנחנו רוצים שלום, רוצים טוב לחברה הערבית".

סלאם הציג בקשה נוספת לנתניהו: "הבקשה השנייה שלי, תן שנתיים-שלוש שנים לא להרוס בתי . תן לי, לכל החברה הערבית שניתן להם רישיון לבנייה טופס 4. זו הבקשה שלי אישית".

עוד הוא הוסיף: "בקשה שלישית. תן לי גם להתרחב. לא יכול ולא ייתכן שנצרת חבר'ה הכי גדולה בחברה הערבית וגם השנייה בצפון. אני יש לי 110 תושבים, זה שרשום 80 אלף זו טעות. לא ייתכן שאנחנו יושבים על 14 אלף דונם. אין לאיפה ללכת ואנחנו הערי היחידה בחברה הערבית שבונים קומות. פעם אקח אותך לסיור בנצרת".

ראש העיר סיים את דבריו והתייחס לחבריו בנגב: "אני רוצה שתעזור לחבר'ה שלנו בנגב, אלה הכפרים שחיים עד עכשיו באוהל. אלה בני אדם באמת כשאני עובר בירושלים וראה איך איך הם חיים כואב לי הלב. תעזור להם יהיו להם גם בתים ויהיו כמוני וכמוך. אני בן אדם דואג לכולם, לא רק לעצמי. יש בחירות עוד מעט ומה שאתה עשית, מה שראש הממשלה עשה, אף אחד לא עשה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן