כך תקלו על הילדים את הישיבה הארוכה סביב שולחן החג

הימים הקרובים הבאים עלינו עמוסים בסעודות חג ושבת משפחתיות ומרובות משתתפים. הישיבה סביב השולחן עשויה להיות חוויה נעימה אבל גם קשוחה. הנה טיפים לעבור את ארוחת החג עם ילדים בשלום

חדשות כיפה יעל שוורץ 22/09/22 10:51 כו באלול התשפב

כך תקלו על הילדים את הישיבה הארוכה סביב שולחן החג
צילום: shutterstock

1. שיחת תיאום ציפיות : נספר לילדים בקצרה מה הולך להיות, לאן נוסעים ומי יהיה בארוחה. את מי נפגוש ומה מצופה ממנו, איך מצופה ממנו להתנהג בארוחה, איך יושבים מסביב לשולחן חג

2. נחשוב יחד מה יכול לסייע לילד (אולי ספר, משחק, דפים שניתן להביא לשולחן) נסביר לו מתי הוא יכול לעזוב את השולחן וללכת לחדר לשחק. כלומר, נערוך הכנה מוקדמת וברורה. היה ויש לכם ילד עם טמפרמנט גבוה – חייבים להתחשב ביכולות שלו ובצרכים שלו ולאפשר לו ישיבה קצרה יותר מסביב לשולחן. 

זהירות מסכינים

זהירות מסכינים צילום: shutterstock

מרגישים שכבר קשה לילד? אפשרו לו לשחק במרחב או ללכת לחדר ולשחק. 

נאפשר לו לקחת תיק עם משחקים שהוא בוחר (כאלה שהוא יצטרך לחלוק עם שאר בני המשפחה האורחים – לכן חשוב להפעיל חשיבה לפני בחירת המשחקים שהוא לוקח) ואפשר לתת לו גם לקחת משחק אחד שהוא יוכל לשחק עם עצמו.

לכם ההורים, אני מציעה להוריד את רף הציפיות. לפעמים אנחנו בונים תסריט אידיאלי בראש ומה שיוצא פחות ממנו, נתפס בעינינו ככישלון. בואו נתאים את עצמנו למציאות, לא מומלץ לחיות בעולם פרפקציוניסטי שמקדם ומעודד אכזבות.  ילדים הם לא רובוטים, ולא ניתן תמיד שהכל יעבוד פרפקט כמו שאנחנו מתכננים. חשוב לשמור על גמישות ולדעת לזרום עם מצבים שונים, כל עוד אתם נהנים מהחוויה, כל עוד נעים יחד ומהנה, סימן שאתם עושים טוב ולא הכל צריך להיות מושלם. היו בהקשבה לצרכים של הילדים שלכם. 

מאחלת לכם כברכה לשנה החדשה שיהיה לכם, לכולנו, את האומץ להיות בלתי מושלמים, אבל כן שלמים עם עצמנו – מתכון נהדר לבריאות נפשית טובה. 
 

יעל שוורץ, הלוחשת לגננות ולהורים, יועצת חינוכית בכירה (M.A.) מדריכת הורים אישית בכירה מעל ל-30 שנה ומרצה. כתבה את שיטת מהורים מתוסכלים להורים מנהיגים. מנהלת מועדון הורים ייחודי להורים שרוצים להיות הכי טובים שהם יכולים. נייד : 0543455683  מייל: schwartzyael67@gmail.com.