עקיבא נוביק על תקרית הכאפיה: "מצדיע למלך שמניף מולו עכשיו שני דגלי ישראל"

במהלך חצי הגמר הראשון של האירוויזיון, עלה לבמה הזמר השבדי אריק סעדה כשהוא לבוש כאפיה בניגוד לנהלים, דבר שעורר זעם במשלחת הישראלית. שדרן התחרות צילם מהאולם את תגובת אחד הישראלים בקהל מול פניו של הזמר | עדן גולן תעפיל לגמר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 08:46 ל בניסן התשפד

עקיבא נוביק על תקרית הכאפיה: "מצדיע למלך שמניף מולו עכשיו שני דגלי ישראל"
עקיבא נוביק, צילום: ללא

האירוויזיון, תחרות הזמר האירופאי הנערכת בשבדיה יצאה אתמול (ג') לדרך בחצי הגמר הראשון של התחרות. כבר בתחילת הערב התעוררה סערה אנטי ישראלית ראשונה כאשר הזמר השבדי אריק סעדה עלה לבמה כשהוא לובש על ידו כאפיה כאות הזדהות עם הפלסטינים.

מול הפנים של הזמר האנטי ישראלי

הדבר עורר זעם בקרב המשלחת הישראלית וגם בארגון ה-EBC, תאגיד השידור האירופאי נדרשו להגיב ואמרו כי הנושא ייחקר. אחד מצמד השדרים הישראלים של התחרות, העיתונאי עקיבא נוביק שיתף בחשבון ה-X שלו מהמתרחש באולם שם אזרח ישראלי נעמד מול פניו של סעדה והניף את דגל ישראל. נוביק כתב: "מצדיע למלך שמניף עכשיו שני דגלי ישראל מול הזמר השבדי אריק סעדה שעלה לבמה עם כאפיה".

עדן גולן

עדן גולן, צילום: רן יחזקאל, עיצוב גרפי: שיין הורוביץ

עדן גולן תעפיל לגמר?

הנציגה הישראלית עדן גולן תעלה להופיע בחצי הגמר השני של התחרות שייערך ביום חמישי במטרה להעפיל לגמר, בשביל שזה יקרה היא תצטרך להשתחל לאחד מבין עשרת המקומות הראשונים בחצי הגמר. מחצי הגמר שנערך אתמול העפילו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג שהצטרפו למדינות המובטחות בגמר: בריטניה, צרפת, ספרד, איטליה וגרמניה יחד עם המאחרת שבדיה.