טיפול רגשי עבור הילד: איך נדע מתי לפנות לעזרה?

הורים לא בטוחים האם הילד שלהם זקוק לטיפול או שהם בעצמם זקוקים להדרכה. כאשר אתם מרגישים שמשהו לא תקין, שהדברים לא מתנהלים כפי שהייתם מצפים, אז יש מקום לשאול האם יש צורך בטיפול

חדשות כיפה אורה פולק 18/10/21 16:37 יב בחשון התשפב

טיפול רגשי עבור הילד: איך נדע מתי לפנות לעזרה?
צילום: shutterstock

זוהי אחת השאלות הכי נפוצות שמגיעות אלי.

הורים לא בטוחים- האם הילד שלהם זקוק לטיפול או שהם, ההורים זקוקים להדרכת הורים ואולי בכלל הכל בסדר ואין צורך בשום התערבות מקצועית?

כשהמצב תקין והכל "עובד כמו שצריך", השאלה לגבי הצורך בטיפול לא עולה, כשמשהו מתחיל לחרוק ואתם, ההורים, מרגישים שהדברים לא מתנהלים כפי שהייתם מצפים אז יש מקום לשאול האם יש צורך בטיפול.

מה הכוונה ש"הדברים לא מתנהלים כפי שהייתם מצפים"?

  • האווירה בבית משתנה בעקבות צורך שלכם להגיב על התנהגויות שונות שמבטאות מצב רגשי בו נתון של אחד הילדים.
  • אתם מקבלים פניה מהמסגרת החינוכית-גננת, מורה, שמבקשת מכם לבדוק איך ניתן לעזור לילד כדי ש"ההתנהגות הבעייתית" תיפתר.
  • התפקוד השוטף של הילד מופר והוא אינו מתנהג כבעבר. למשל- מגלה פחדים, בושה, נמנע מכל מיני דברים וצריך לשדל אותו לנסות לעשות אותם וזה שאמרתם לעצמכם שעוד מעט זה יעבור או שזה יסתדר- כל אלה לא קורים והקושי ממשיך ותופס מקום ונוכחות.

כל אלה מספרים שיש כאן צורך שמבקש עצירה והתייחסות מעמיקה ומקצועית כדי לעזור לילד להתגבר על הקושי. העצירה יכולה להיות בצורה של טיפול רגשי לילד או בצורה של הדרכת הורים עבורכם ההורים.

טיפול רגשי עבור הילד יינתן כאשר איש המקצוע אליו פניתם, ולו הסברתם את המצב איתו אתם מתמודדים בבית, ירגיש שהמקור של הקושי נמצא אצל הילד וכי השינוי צריך להיעשות אצלו, שהתהליך הוא איתו.

הדרכת הורים תינתן כאשר איש המקצוע יבין שהקושי טמון בקושי שלכם בהורות מול הילד המסוים שלגביו הגעתם, שהשינוי צריך ונכון שייעשה בתחום ההורות, וממילא כשיתרחש השינוי אצלכם, יהיה גם שינוי אצל הילד.

בכל שאלה, שיתוף או התייעצות מוזמנת לפנות אלי בפרטי.

אורה פולק

מומחית להורות וטיפול רגשי בגיל הרך