"מספיק עם ציוצים של כיתה ג'": בן גביר צייץ נגד האולטימטום והרשת געשה

לאחר שהנשיא האמריקאי הציב אולטימטום לישראל לגבי המשך הפעולה ברפיח, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון ה-X שלו את שמו של הנשיא ביידן בצירוף אימוג'י לב ואת שם חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 10:40 א באייר התשפד

"מספיק עם ציוצים של כיתה ג'": בן גביר צייץ נגד האולטימטום והרשת געשה
חבר הקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

הלילה (ה') הציב הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בקולו אולטימטום לישראל ואמר כי במידה והיא תרחיב את הפעילות ברפיח, האמריקאים יעצרו את הספקת הנשק ההתקפי ששימש את ישראל במהלך המלחמה בעזה, בתגובה לכך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון ה-X שלו את שמו של ביידן, בצירוף אימוג'י של לב שמצורף למילה HAMAS, ועורר סערה ברשת.

תגובות סוערות לציוץ

חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה הגיבה בזעם לשר: "אתה סכנה לעם היהודי, לישראל ולמפעל הציוני. יש רק אדם אחד מסוכן ממך - האיש שהכשיר עבריין וכהניסט כמוך לכנסת וממשלת ישראל". גם רון כץ מסיעת יש עתיד תקף את בן גביר: "מתי תתבגר? מתי תבין שחוסר היכולת שלך להשפיע על תהליכים בממשלה משגע אותך וגורם לך להתנהגות כמו ילד בטנטרום? שחרר אותנו, יש לך בעיות עם הממשלה, תתפטר! מספיק עם ציוצים של כיתה ג׳ כי גם שאר העולם מבין שאין טעם להתייחס אליך".

ביידן: "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה"

בראיון ל-CNN אמר הנשיא האמריקאי כי "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת היכולת להגיב לתקיפות כמו אלה שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה", אך בכל הנוגע למלחמה בעזה אמר ביידן: "לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם הערים ברצועה, אם המבצע ברפיח יתרחב אנחנו לא נספק לה את הנשק ופגזי הארטילריה".