בנט וליברמן נפרדים מהקצין הסרוג שהודח מצה"ל: "במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש"

שרי הביטחון לשעבר נפתלי בנט ואביגדור ליברמן מתייחסים לאי מינויו ועזיבתו הצפויה של תא"ל וינטר את צה"ל . בנט החמיא לקצין הסרוג: "מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה״ל. "ליברמן תקף את הרמטכ"ל "מדובר בשערוריי "

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 19:23 ל בניסן התשפד

בנט וליברמן נפרדים מהקצין הסרוג שהודח מצה"ל: "במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש"
ליברמן ועופר וינטר, צילום: Miriam Alster,Flash90

סערת המינויים בצה"ל: אחרי הפרסומים השבוע על כך שתא"ל עופר וינטר לא קיבל תפקיד במסגרת המינויים במטכ"ל צה"ל, הודיע היום הרמטכ"ל לוינטר כי החליט להדיח אותו מצה"ל, לשרי הביטחון לשעבר נפתלי בנט ואביגדור ליברמן פרסמו הודעת הודעת תמיכה בתא"ל המודח, השר לשעבר ליברמן כינה את ההדחה שערוריה ותקף את הרמטכ"ל, "מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר.

וינטר, יסתבך?

וינטר, יסתבך?, צילום: Miriam Alster/Flash90

בנט: "בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב—ולנצח."

ראש הממשלה לשעבר בנט כתב נפרד מוינטר וכתב "אני מבקש, בשם עם ישראל, להודות לתא"ל עופר וינטר על עשרות שנות שירות בצה"ל. אני מכיר את עופר 34 שנה, משירותנו בסיירת מטכ"ל ואחר כך ביחידת מגלן. מאוחר יותר שירת עופר כמזכיר הצבאי שלי, בעת ששימשתי שר הביטחון, וביצע תפקידו בצורה מעולה. מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה"ל.

נפתלי בנט ועופר וינטר

נפתלי בנט ועופר וינטר צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


"בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב—ולנצח. כמפקד סיירת גבעתי, מפקד דובדבן, מפקד גדס"ר גבעתי ומפקד חטיבת גבעתי, עופר הקפיד להוביל את חייליו בתחבולה, באומץ לב ובנחישות אל מול האויב. אין לי ספק שעופר עוד יתרום רבות למדינת ישראל."

ליברמן: "מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שלא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פרסם כאמור אף הוא הודעה על שחרורו של וינטר וכתב "הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא"ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה"ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה"ל מאז היווסדו. מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר.

"לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש."

"אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש."