סערת החאפלה המרוקאית: בכיר ש"ס תקף את המארגן - "הגחכה של העדה"

עורכת הדין ופעילת הימין כנרת בראשי טענה בריאיון על ה"חפלה המרוקאית" מול ביתו של אהרון ברק כי "נמאס כבר מהרגשי נחיתות האלה", בהמשך פוצץ הריאיון | בכיר ש"ס איציק סודרי תקף את מארגן ההפגנה: "לא עשו פרומיל אחד בחייהם לטובת עדות המזרח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 18:04 יא באייר התשפג

סערת החאפלה המרוקאית: בכיר ש"ס תקף את המארגן - "הגחכה של העדה"
אהרון ברק, הפגנה מתוכננת מול ביתו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת החפלה המרוקאית: במודעה עליה חתומים ארגוני ימין רבים, הם מזמינים את הציבור ל"חפלה מרוקאית" מול ביתו של אהרון ברק. לפי המארגנים, מדובר במחאה מול השופט המזוהה עם האמירה לפיה הוא לא מצא בכל תקופת כהונתו שופט מרוקאי המתאים לבית המשפט העליון. אבל לא כולם בימין מזדהים עם המחאה המתוכננת, בכיר ש"ס וחבר קמפיין הבכירות האחרון, איציק סודרי תקף בטוויטר את האירוע וטען כי מדובר ב "הגחכה של העדה המרוקאית".

"נופלת בדיוק למקום המתנשא שאומרת שמרוקאים זה חאפלות"

את הדברים, כתב סודרי בתגובה לפוסט שהעלה ברלה קרומבי שהפציר באנשים להגיע להפגנה כשכתב: "מתכונן לחינה הגדולה מול ביתו של אהרן ברק בחמישי הקרוב. גם אתם באים עם תרבוש וגלביה?". סודרי עקץ את קרומבי וכתב בסוף תגובתו כי "זה לא גלביה, זה כפתן לנשים".

עוד קודם לכן, תקף סודרי את קיום ההפגנה וטען להגחכה של התרבות המרוקאית: "שותק שותק אבל לא יכול עוד. המחאה הזו מול ביתו של אהרון ברק היא בעיקר הגחכה של העדה המרוקאית המכובדת ונופלת בדיוק למקום המתנשא שאומרת שמרוקאים זה חאפלות ומופלטות. כל עשרות הארגונים שחתומים על המודעה לא עשו פרומיל אחד בחייהם לטובת עדות המזרח".

אהרון ברק, הפגנה מתוכננת מול ביתו

אהרון ברק, הפגנה מתוכננת מול ביתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הריאיון פוצץ: "נמאס כבר מהרגשי נחיתות האלה"

המחאה המתוכננת, גורמת לחילוקי דעות רבים גם בתוך גוש הימין עצמו, בריאיון בגלי צה"ל טענה עורכת הדין ופעילת הימין כנרת בראשי כי מדובר ב"אירוע שמציג את היופי ופתיחת דלת והאהבה שחלה בעדה המרוקאית". בהמשך טענה: "נמאס כבר מהרגשי נחיתות האלה".

כנרת בראשי, "מחאה לא פוליטית"

כנרת בראשי, "מחאה לא פוליטית" צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

המגיש אמיר איבגי, שכבר הביע בעבר את התנגדותו להפגנה, אמר בתחילת הריאיון על ההפגנה: "לוקחים עדה מפוארת ומגייסים אותה לאיזה עניין פוליטי בחפלות וצהלולים, לא באמת אכפת לכם מייצוג של שופט מרוקאי או מזרחי בבית המשפט העליון". בהמשך פוצץ הריאיון בין השניים ובראשי ירדה מהקו.